Răspunzând criticilor primite din partea utilizatorilor, Twitter va permite din nou selectarea feed-ului preferat de conținut, pe Android și iOS.
La fel ca pe TikTok, postările din timeline-ul Twitter au fost comutate pentru afișare în funcție de prioritatea stabilită de algoritmii platformei, favorizând maximizarea implicării utilizatorii prin servirea acelui tip de postări de care atrag cel mai mult interes, inclusiv prin amplificarea tendințelor de viralizare. Totul pentru ca platforma administrată de Elon Musk să-și aducă veniturile realizate cât mai aproape de potențialul maxim. Iar pentru a nu pierde complet contactul cu realitatea, utilizatorii trebuiau să selecteze feed-ul conologic la fiecare pornire a aplicației, mutat într-un tab separat.
Sub noua abordare axată pe profit, Twitter urma să favorizeze postările distribuite de abonații Twitter Blue, postări sponsorizate și alte tweet-uri devenite virale, bun promptitudinea și acuratețea informațiilor trecând pe plan secund.
This is live for Android and iOS!
Update to the latest version of the app so that “For you” and “Following” will default to whichever tab you had open last. https://t.co/GB1TxWJoOm
— Twitter Support (@TwitterSupport) February 6, 2023
Oficial, administratorii Twitter spuneau că folosirea implicită a sugestiilor algoritmice în loc simpla afișare cronologică a celor mai recente tweet-uri are drept scop un mai bun control asupra dezinformărilor, asigurând că tweet-urile noi devin vizibile doar după de primesc „undă verde” din partea filtrelor automate ale platformei. Practic, Twitter a trecut la un mod de afișare pe două tab-uri, direcționând utilizatorii către versiunea „optimizată” a feed-ului.
Indiferent de conturile pe care le urmărești, noul tab „For you” poate insera și alte postări auto-selectate pe baza preferințelor tale de conținut, rețeta împrumutată de la platforma TikTok având scopul de a te captiva cât mai mult cu postări mai mult sau mai puțin relevante. Cu cât mai mult timp petreci pe Twitter, cu atât mai bine vor arăta veniturile generate din publicitate și statisticile de activitate prezentate acționarilor.
Revenind la gânduri mai bune, Twitter introduce opțiunea de memorare a ultimei opțiuni selectate, însemnând că alegerea între tab-ul For You și Following cu afișare cronologică va trebui făcută doar o singură dată. Deși, administratorii platformei nu oferă o descriere prea amănunțită pentru modul în care funcționează cele două liste de conținut, utilizatorii bine informați au măcar opțiunea de a alege canalul de informare preferat.