După ce Google şi Facebook au luat iniţiativa, acum este şi rândul Twitter să anunţe că va interzice promovarea prin reclame a cripto-monedelor şi ICO-uri (initial coin offerings). Mai mult decât atât, embargoul ce va intra în efect peste două săptămâni ar putea viza şi exchange-urile de monede virtuale, cu unele excepţii.
În luna ianuarie, Facebook a anunţat că va interzice reclamele folosite la promovarea Bitcoin şi alte monede virtuale, într-un efort de a contracara practicile de marketing înşelătoare. Măsura va fi preluată şi de Google, acest tip de reclame urmând să fie excluse din platformele de promovare folosite de companie, începând cu luna iunie.
Între timp, cotaţiile principalelor monede virtuale par să resimtă efectul veştilor alarmante şi ameninţarea impunerii unui control mai strict din partea autorităţilor, preţul monedei Bitcoin scăzând în numai două săptămâni de la aproape 11700 dolari la puţin peste 8000 dolari, cu un minim de 7350 dolari în acest week-end.
O cădere spectaculoasă a fost observată şi la moneda Ethereum, tranzacţionată în ultimele ore la preţuri începând cu 454 dolari, comparat cu peste 1250 dolari în luna ianuarie. Momentan, perspectivele de redresare nu sunt deloc încurajatoare, reducerea posibilităţilor de promovare prin reclame şi imaginea negativă lăsată impredictibilitatea preţurilor de tranzacţionare împiedicând atragerea de noi cumpărători.