Ecusonul de „utilizator verificat” va costa și mai mult dacă ești utilizator iPhone, costul abonamentului Twitter Blue urmând să includă și comisionul de 30% datorat către Apple.
Compania lui Elon Musk încearcă astfel să „rezolve” problema comisioanelor prea mari cerute de Apple pentru tranzacțiile intermediate prin AppStore, într-un mod care să prezinte dezvoltatorul iOS drept un exploatator indirect al utilizatorilor iPhone. Astfel, dacă pe Android vei putea comanda un abonament Twitter Blue la prețul de 7 dolari/lună, pe iPhone același serviciu te va costa 11 dolari, Twitter lăsând utilizatorii să decidă dacă merită să plătească chiar ei „taxa” Apple.
Până la „revolta” lui Elon Musk, Apple miza pe exclusivitatea singurului magazin oficial de aplicații iOS pentru a impune dezvoltatorilor de aplicații practic orice condiții dorea, lăsând ca alternativă doar mutarea business-ului către platforma rivală Android. În 99% din cazuri, utilizatorii de aplicații nu ajungeau niciodată să afle despre „lupta” pentru supraviețuire a dezvoltatorilor, nevoiți să împartă câștigurile cu Apple în proporție de 15% sau 30%, în funcție de loialitatea demonstrată față de Apple. Astfel, comisionul perceput este de 30% în primul an de la introducerea unui abonament procesat prin intermediul platformei de plăți oferită de Apple, respectiv 15% pentru cei care „supraviețuiesc” și doresc să-și continue relația contractuală cu Apple.
Revenind la Twitter, compania a anunțat noul abonament Twitter Blue cu un tarif de 7.99 dolari, înainte ca CEO-ul Elon Musk să descopere că trebuie să plătească 30% din sumele încasate de la utilizatorii iPhone sub formă de comisioane datorate către Apple.
Dacă Twitter ar alege să includă pur și simplu comisionul Apple în costul inițial al abonamentului, prețul ar urca la 10.38 dolari. Însă aici nu e vorba de corectitudine, ci de argumentul pe care Elon Musk încearcă sa-l prezinte într-un mod cât mai usturător pentru imaginea Apple, punând utilizatorii iPhone să plătească pentru „aroganța” brandului de telefoane preferat.
Anunțul vine la scurt timp după ce Musk anunța că Apple, principalul client pentru reclame pe Twitter a ”revenit complet„ pe platformă.