Aplicaţia de mobil Twitter va suferi câteva modificări cu privire la setările de intimitate. Întrucât veniturile companiei vin exclusiv din reclame, aceasta încearcă să aducă publicitate cât mai relevantă. Pentru a face acest lucru, este aparent nevoie şi de acces la lista de aplicaţii instalate pe telefonul sau tableta fiecărui utilizator. Din fericire, va exista opţiunea de a refuza accesul la aceste informaţii.
Twitter doreşte să aducă în faţa celor care îşi petrec mult timp alături de fluxul de ştiri articole sponsorizate pe gustul lor. În general, algoritmul urmăreşte activitatea utilizatorului şi îi oferă reclame în funcţie de persoanele şi brand-urile pe care le urmăreşte, dar şi în funcţie de conţinutul publicat prin intermediul reţelei de socializare. Ei bine, aplicaţiile instalate pe mobil vor fi de acum încă un factor în această ecuaţie pentru o acurateţe mai mare a stabilirii publicului ţintă pentru un anume material.
Compania realizează că mulţi utilizatori pot vedea această decizie ca una intruzivă şi le oferă posibilitatea de a dezactiva noua funcţie, oferind şi un scurt tutorial pentru dezactivare. Partea negativă este că pentru a instala noua versiune de Twitter trebuie să permiţi accesul la informaţii şi abia după instalare şi prima rulare poţi dezactiva opţiunea. Odată instalată, aplicaţia va atenţiona utilizatorii de noua politică.
Cei care vor să o dezactiveze vor trebui să intre în meniul de setări, să selecteze contul pentru care vor să facă modificarea şi să schimbe butonul „Tailor twitter based on my apps” din categoria Other de la „On” la ”Off”. Nu este o operaţiune deloc complicată, însă Twitter se bazează pe faptul că majoritatea utilizatorilor nu sunt atât de deranjaţi sau informaţi încât să o dezactiveze.