Practica restricţionării accesului la servicii de video streaming şi alte servicii online în funcţie de poziţionarea geografică a consumatorilor ar putea fi în curând de domeniul trecutului, dacă proiectul gândit de membrii Comisiei Europene este pus în aplicare.
Numită Digital Single Market, noua strategie propusă pentru teritoriul Uniunii Europene va împiedica furnizorii de servicii online să mai restricţioneze accesul la conţinut în funcţie de localizarea geografică a utilizatorilor, în idea că astfel de limite arbitrare ˝nu pot exista˝ într-o piaţă de desfacere unică, care vizează întreg teritoriul Uniunii Europene. Detaliile exacte ale acestui regulament vor fi cunoscute abia în luna mai, după anunţul oficial, însă implicaţiile directe sunt benefice pentru utilizatori, care vor putea descărca şi accesa conţinut distribuit prin servicii de streaming fără a fi blocaţi, din orice ţară a Uniunii Europene.
În practică, situaţia ar putea fi mai complicată decât simpla ridicare a unor restricţii geografice, drepturile de licenţiere a conţinutului digital fiind de obicei acordate per-ţară. Pentru a funcţiona, noua strategie ar avea nevoie şi de aplicarea unor noi acorduri de licenţiere, valabile pe întreg teritoriul Uniunii Europene, fără de care accesul la conţinut digital va fi restricţionat în continuare pe criteriul lipsei unei licenţe de conţinut valabilă pe teritoriul ţării respective. Din fericire, şansele pentru o reglementare a situaţiei pe ambele fronturi sunt destul de mari, date fiind eforturile recente depuse pentru modificarea procedurilor de licenţiere în beneficiul consumatorilor finali.