Potrivit unui document trimis de Facebook companiilor de publicitate, aplicaţia Messenger va putea fi folosită şi pentru promovare prin mesaje text, anunţate prin notificări primite direct pe telefonul mobil.
Departe de a fi o surpriză, decizia Facebook de a introduce o nouă metodă de monetizare de pe urma aplicaţiei Messenger uimeşte însă prin viteza implementării. Aparent, discuţiile se află deja la un stadiu avansat, noul serviciu urmând să fie pus la dispoziţia companiilor chiar din primăvara acestui an.
Totuşi, pentru utilizatorii de rând veştile nu sunt chiar atât de rele pe cât par. Departe de a fi transformată într-o platformă pentru spam cu mesaje nesolicitate, Facebook Messenger va direcţiona mesajele promoţionale numai către utilizatori pentru care sunt cu adevărat relevante. Mai precis, este vorba de utilizatori care au interacţionat recent cu firma respectivă, spre exemplu purtând o discuţie cu un reprezentant al acesteia. De cealaltă parte, companiile au de câştigat prin certitudinea că mesajele trimise nu sunt răspândite la întâmplare, ci ajung la persoane care au arătat deja interes faţă de subiectul respectiv.
Cât despre mesajele cu pricina, acestea vor fi exclusiv în formă text şi pot avea la sfârşit un link prescurtat de forma fb.com/msg, a cărui activare pune utilizatorul în conversaţie directă cu un reprezentant al companiei respective. Astfel de link-uri plasate în paginile de Facebook vor permite oricărui utilizator să contacteze firma respectivă pentru a solicita servicii, a-şi exprima aprecierea ori nemulţumirea faţă de prestaţia acesteia. Detaliul care probabil nu va fi cunoscut imediat de toată lumea este că odată ce am interacţionat cu un astfel de link, Facebook dă undă verde pentru a fi targetaţi cu mesaje promoţionale prin aplicaţia Messenger.
Nu este clar dacă ştergerea manuală a firului de conversaţie în aplicaţia Messenger va opri imediat şi reclamele trimise de compania respectivă. Probabil, din raţiuni de păstrare a relevanţei faţă de audienţa ţintită, Facebook va păstra un interval limitat de timp în care mesajele promoţionale mai pot fi trimise după momentul ultimei interacţiuni cu firma respectivă.
Cât despre subiectul mesajului, acesta ar putea fi anunţarea unor reduceri, reaprovizionare în cazul produselor cumpărate în mod recurent (scutece pentru copii, asigurarea RCA), lansarea de produse noi sau sugestii de produse pe baza celor achiziţionate anterior.
Momentan, reprezentanţii Facebook nu au luat o poziţie oficială, etichetând cele prezentate drept simple zvonuri. Mai multe detalii am putea afla însă de la conferinţa F8, programată pentru perioada 12-13 aprilie.