Doar 15% din românii care au navigat pe internet au refuzat să-şi ofere datele personale pentru a fi folosite în scopuri de marketing şi publicitate, faţă de o medie europeană de 80%, în 2016, potrivit agenţiei de marketing Perceptum.
Analiza arată că 15% din utilizatorii români de internet au limitat accesul celorlalţi la profilul personal sau la conţinutul propriu livrat pe reţelele sociale, faţă de o medie a Uniunii Europene (UE) de 40%.
„Analizând cele mai recente statistici oficiale cu privire la utilizatorii de Internet din UE, se poate spune că românii şi bulgarii sunt relativ neinteresaţi de protejarea profilulului lor şi a datelor personale. Nu ştiu exact ce înseamnă cookies şi nu prea citesc politica de confidenţialitate a platformelor online”, spune Raluca Ghilea, director executiv Perceptum.
În UE, şapte din zece utilizatori de internet, cu vârsta între 16 şi 74 de ani, sunt conştienţi că prin cookie-uri se expun la abuzuri. În România, doar patru din zece români (38%) sunt la curent cu existenţa acestora şi cu ce oferă ele deţinătorilor de site-uri: un feedback cu privire la preferinţele utilizatorilor în materie de cumpărături, surse de informaţie, vacanţe şi altele.
În 2016, 31% din utilizatorii români de internet au furnizat informaţii personale online (media europeană – 71%), în timp ce 24% au citit politicile de confidenţialitate ale site-urilor (37% media UE).
Datele folosite au fost emise de biroul european de statistică (Eurostat) în perioada decembrie 2016 – februarie 2017.