Fanii Waze apreciază cu siguranță opțiunile variate pentru raportarea a tot felul de „pericole”, de la semafoare nefuncționale, gropi în asfalt nesemnalizate, condiții meteo nefavorabile, accidente și obstacole pe calea de rulare, până la puncte de control radar și locația echipajelor de poliție.
Practic, oricine folosește Waze de mai mult de o zi va descoperi că aplicația oferă o mulțime de opțiuni de raportare, reflectate în informații utile afișate pentru toată lumea. Însă unele dintre acestea intră în conflict cu interesul oarecum justificat al autorităților de a-și desfășura nestingheriți activitățile de rutină, cum ar fi controale după șoferi băuți/drogați la volan și descurajarea încărcării limitelor de viteză legală prin amplasarea stațiilor radar.
Când vine vorba de poliție, utilizatorii Waze au avut inițial trei opțiuni: raportare radar (ex. la vedere), radare ascunse și poliție de cealaltă parte a drumului. Acționând sub justificarea simplificării experienței Waze, Google a eliminat de ceva timp opțiunea pentru marcarea pe hartă a echipajelor de poliție aflate pe cealaltă parte a drumului. Adăugând la frustrarea utilizatorilor, compania nu a anunțat această schimbare în mod concret.
Tranziția către o experiență simplificată continuă cu eliminarea opțiunii pentru raportarea echipajelor de poliție „ascunse”, astfel că utilizatorii pot trimite acum doar un singur tip de raport pentru echipajele de poliție.
Proprietarul Waze dorește acum să ofere utilizatorilor o modalitate mai simplă de raportare a radarelor de viteză, așa că va elimina opțiunile pentru raportarea tipului de radar (ex. ascuns), lăsând doar o opțiune unică pentru raportare radar. Astfel, echipajele de poliție ascunse în „boscheți” vor avea mai multe șanse de a prinde vitezomanii prea încrezători în abilitățile lor de a observa de la mare distanță capcana pregătită.
Totuși, fanii experienței „tradiționale ” Waze nu pot să nu se întrebe dacă nu cumva aceasta este doar o tranziție forțată la Google Maps, făcută prin eliminarea treptată a atuurilor care au făcut ca alternativa Waze să rămână atât de atractivă.
Cert este că Google deține Waze, iar modificări recente, precum încorporarea de facto a echipei Waze în echipa de dezvoltatori Maps pare să arate intenția Google de a transforma Waze într-un fel de skin pentru Google Maps, lipsit de elementele distincte care i-au adus până acum succesul.
Între timp, Waze continuă să-și perfecționeze sistemul de raportare într-un mod care poate sau nu are sens. Pe lângă cele două opțiui de raportare a poliției, aplicația a eliminat și opțiunea de a raporta vehiculele staționate pe marginea drumului, foarte utilă spre exemplu pe porțiunile de autostradă cu risc crescut de accidente.