Facebook nu renunță la planul de a valorifica în scop publicitar datele colectate despre utilizatorii WhatsApp, reamintind acestora că trebuie accepte condițiile impuse.
Alarmați de amploarea reacțiilor negative împotriva WhatsApp și exodul a milioane de utilizatori către platformele rivale, proprietarul Facebook a decis să întârzie aplicarea noilor politici de confidențialitate care deschid accesul companiei la datele utilizatorilor, sperând că reacțiile negative vor diminua după ceva timp.
Continuând campania pentru convingerea utilizatorilor că schimbările propuse sunt de fapt inofensive, Facebook a publicat mai multe articole explicative pe blogul WhatsApp. Următoarea etapă este afișarea unui banner în aplicația de mobil, propunând utilizatorilor să se informeze despre schimbările pregătite:
În următoarele săptămâni, vom afișa un banner pe WhatsApp care oferă mai multe informații pe care oamenii le pot citi în ritmul lor. De asemenea, am inclus mai multe informații pentru a încerca să soluționăm problemele pe care le auzim. În cele din urmă, vom începe să le reamintim oamenilor să examineze și să accepte aceste actualizări pentru a continua să folosească WhatsApp.
În timp ce aplicația a rămas liber de folosit sub proprietatea Facebook, gigantul social media a căutat modalități de a monetiza de pe urma investiției făcute, planul actual fiind de transformare a platformei într-o destinație de comerț electronic. Cu noua politică, Facebook va putea să folosească datele utilizatorilor pentru a livra reclame personalizate pe WhatsApp, dar și pe platformele conexe administrate de Facebook.
În mod predictibil, o parte dintre utilizatori s-au arătat nemulțumiți de schimbarea propusă, unii dintre aceștia migrând deja la alternativele Signal și Telegram. Însă Facebook pariază (și probabil are dreptate) că rezistența celor rămași este în scădere, decizând să meargă mai departe cu planul stabilit.