Săptămâna trecută, Yahoo a anunţat că a semnat un parteneriat cu Mozilla în urma căruia Yahoo Search va deveni motorul de căutare implicit din browser-ul Firefox. Ambiţiile Yahoo par a fi însă şi mai mari, The Information afirmând că motorul de căutare al companiei ar putea deveni implicit şi pe platformele iOS şi OS X începând din 2015.
Relaţiile dintre Apple şi Google s-au deteriorat în ultimii trei ani, cei din Cupertino renunţând la integrarea nativă a serviciilor Google Maps şi YouTube începând cu cea de-a şasea versiune a platformei iOS şi la integrarea Google Search din Siri începând cu cea de-a şaptea. Motorul de căutare Google Search este opţiunea implicită a browser-ului Safari şi în clipa de faţă, însă contractul dintre cele două companii va expira în 2015, iar cei de la Apple se pare că sunt în căutarea unui nou partener.
Setarea implicită a motorului de căutare Yahoo Search în cadrul browser-ului Safari ar schimba semnificativ peisajul actual al industriei publicitare şi de căutare. Cota de piaţă a platformei OS X nu este foarte mare în acest moment, însă iOS este sursa un procent consistent din traficul Internet generat de telefoane sau tablete, iar un astfel de contract ar avea un impact pozitiv major pentru Yahoo şi, indirect, pentru serviciul Bing care-i asigură de fapt platforma de căutare.
În acest moment, Safari permite alegerea motorului de căutare, însă cei mai mulţi dintre utilizatori probabil că nici nu ştiu că pot schimba comportamentul implicit şi vor face fără să ştie trecerea către Yahoo Search. Conform zvonurilor, Yahoo încearcă de câteva luni să-i convingă pe cei de la Apple să semneze un contract, însă Apple ar putea opta să lucreze cu Microsoft, cu care au deja un parteneriat pentru Siri.