YouTube a început să avertizeze utilizatorii care folosesc extensii Adblock, refuzul dezactivării acestora putând duce la ”anumite consecințe”, cum ar fi golirea feed-ului de conținut, sau ascunderea anumitor clipuri intenționate mai degrabă pentru utilizatorii Premium.
YouTube precizează că folosirea extensiilor AdBlock contravine termenilor și condițiilor de utilizare, cei care insistă cu această practică riscând blocarea accesului la conținutul de pe plaformă.
Google recomandă utilizatorilor să permită afișarea reclamelor înainte, în timpul sau după videoclip. Alternativ, cei care nu doresc să fie deranjați cu reclame sunt încurajați să aleagă abonamentul YouTube Premium.
Anterior, administratorul YouTube a venit și cu o „avertizare”. Anume că ”utilizatorii care nu au un istoric de utilizare consistent și-ar putea găsi complet dezactivată secțiunea cu recomandări de vizionare. Altfel spus, ecranul de pornire YouTube va arăta substanțial diferit pentru utilizatorii care nu acceptă urmărirea obiceiurilor de vizionare. Atât de mult încât platforma ar putea deveni aproape nefrecventabilă, în lipsa sugestiilor personalizate de vizionare.
Astfel fără istoric de vizionare activ, experiența YouTube va semăna mai mult cu folosirea Google Search, având caseta de căutare drept principal punct de pornire pentru descoperirea de nou conținut interesant. Asta înseamnă că pagina de pornire YouTube ar putea arăta mult diferit dacă ștergi frecvent sau dezactivezi permanent istoricul vizionărilor. Spre exemplu, vei putea în continuare să vezi bara de căutare și meniul ghid din partea stângă a ecranului. Însă lista de clipuri recomandate va fi golită de conținut. Pentru unii, măsura ar putea implica afișarea unei pagini de pornire în mare parte goală, atât pe mobil, cât și pe web.