Dintre toate platformele populare de social media de pe internet, YouTube este una dintre puținele care îți permite să oferi un „dislike” public pentru conținutul publicat. Aceste cifre sunt publice și pot influența modul în care un clip este primit de comunitate. De-a lungul timpului, dislike-urile pe YouTube au fost folosite în semn de protest la adresa unor creatori de conținut sau companii, sau chiar au fost folosite în campanii organizate de hărțuire. Compania spune acum că oprește afișarea publică a numărului de dislike-uri, însă creatorii de conținut vor putea să vadă în continuare aceste date.
Serviciul de streaming video spune că a ales să ascundă numărul de dislike-uri pentru a promova „interacțiuni respectuoase între vizitatori și creatorii de conținut”. Compania anunțase încă din luna martie că plănuiește să testeze ascunderea numărului de dislike-uri, iar acum, acestea vor începe să dispară de pe clipuri pe întreaga rețea. Desigur, va dura puțin până când „update-ul” va fi răspândit pe întregul serviciu.
Conform testelor YouTube, ascunzând numărul de dislike-uri, au scăzut interacțiunile negative din partea vizitatorilor. Totuși, YouTube nu modifică modul în care folosește numărul de like-uri și dislike-uri pentru a afișa clipurile în recomandări.
Ce nu dispare însă este numărul de like-uri. Acel număr rămâne public și poate fi folosit pentru a evalua succesul unui clip, chiar dacă nu vezi numărul public de dislike-uri. Alte rețele de socializare au ales în trecut să ascundă complet numărul de interacțiuni. Recent însă, Instagram a oprit testele care alegeau la întâmplare utilizatori care nu mai puteau vedea numărul de like-uri și a implementat o opțiune care îți permite să alegi dacă vrei să vezi sau nu acel număr la toate postările de pe rețea.
sursa: The Verge