YouTube înăspreşte condiţiile pentru dobândirea statutului de „partener”. Va verifica mai atent conţinutul utilizatorilor

17.01.2018
YouTube înăspreşte condiţiile pentru dobândirea statutului de „partener”. Va verifica mai atent conţinutul utilizatorilor

Monetizarea conţinutului publicat pe YouTube este un proces relativ simplu, tot ce este necesar pentru a intra în programul „Partners” fiind 10.000 de vizualizări pe întregul canal. Acest lucru a oferit multora şansa de a face bani pe tot felul de clipuri virale, care nu se aliniază obligatoriu la politicile companiilor care servesc reclamele care plătesc acest conţinut. În încercarea de a limita astfel de situaţii, YouTube a oferit publicitarilor unelte care să scoată automat din calup anumite tipuri de conţinut, iar acum serviciul înăspreşte şi condiţiile de intrare în programul YouTube Partners.

Noile reguli care au intrat deja în vigoare pe YouTube spun că pentru ca un canal să poată beneficia de toate avantajele unui „partener”, care printre altele oferă şi posibilitatea de a rula reclame înainte, în timpul şi după redarea conţinutului, este nevoie de un număr de cel puţin 1.000 de abonaţi. Totodată, întregul canal trebuie să înregistreze un număr de 4.000 de ore de vizualizări, numărul efectiv al acestora fiind acum irelevant.

Este interesant însă faptul că aceste reguli vor fi activate şi retroactiv pentru canalele înregistrate anterior. Începând cu data de 20 februarie, canalele partenere care nu au măcar 1.000 de abonaţi şi 4.000 de ore de vizualizări în ultimele 12 luni vor fi eliminate din acest program. Cel mai probabil, acestea vor putea fi înscrise din nou imediat ce se conformează la noul regulament.

Pe lângă aceste limitări, YouTube va încerca să monitorizeze conţinutul urcat pe canalele partenerilor pentru a stabili dacă acestea sunt se împacă sau nu cu normele impuse pentru monetizare. Verificarea va fi cel mai probabil realizată folosind un sistem automat, care foloseşte metadata şi probabil algoritmi de analiză a conţinutului video pentru a sorta clipurile pe categorii.

Nu în ultimul rând, YouTube schimbă şi câteva lucruri la un nivel mai înalt. Anumite canale de YouTube sunt înscrise şi în programul „Google Prefered”, din această categorie făcând parte cele mai populare şi mai mari canale. Pentru a evita situaţii precum cea din ultimele săptămâni a lui Logan Paul, care a filmat o persoană spânzurată în Pădurea Sinucigaşilor din Japonia, YouTube va folosi moderatori care vor verifica manual conţinutul urcat. Toate clipurile din programul Google Prefered va fi astfel garantat de YouTube pentru publicitari.

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult