Reclamele de pe YouTube vor deveni puţin mai deranjante pentru utilizatori, Google anunţând noi metode prin care publicitari pot oferi experienţe interactive care pot rula înaintea sau în timpul conţinutului video. Deja există câteva companii care şi-au anunţat interesul pentru acest nou format de reclame, care pare să fie orientat în special către utilizatorii de mobil, acestea oferind mai mult conţinut atunci când sunt afişate în mod portret.
Noile reclame păstreaază formatul „TrueView”, care a debutat în trecut, oferind noi metode de interactivitate prin extensii. Practic, acestea pot afişa sub spotul video publicitar şi diverse link-uri, butoane şi informaţii, care să îndemne utilizatorii să le folosească. Astfel, în funcţie de geo-locaţie şi conţinutul reclamei, un trailer pentru un film care rulează în cinema ar putea afişa orele şi cinematografele în care rulează în zonă, şi poate oferi posibilitatea de a rezerva sau cumpăra bilete direct din YouTube.
Primele brand-uri interesate de acest format au fost Vodafone, Chilli’s, 20th Century Fox, Headspace şi Maybeline, care au avut şi acces timpuriu la acestea. În testele pe care le-au realizat, cei de la Vodafone au raportat că reclamele sale au înregistrat creştere de 2,3 ori în retenţia informaţiei de către utilizatori şi o creştere de 3,5% a click-urilor. În ciuda faptului că utilizatorii se tot plâng de reclame, se pare că noi metode de interacţiune îi face totuşi să le folosească.
Momentan nu noile reclame nu sunt disponibile pentru alte companii decât cele deja înregistrate, însă cu siguranţă noul format va fi extins în viitorul propiat. De asemenea, cel puţin în România, acestea vor ajunge mai târziu, acestteste fiind în general realizate în Statele Unite ale Americii, înainte de lansarea globală.