Google îmbunătățește constant serviciul YouTube Music, ultima adiție fiind un sistem de playlist-uri auto-generate pe baza celor create de tine manual, algoritmi de inteligență artificială selectând melodii care ar putea să-ți placă, folosind istoricul tău de ascultare și conținutul playlist-urilor existente.
Denumite “assistive playlists”, acestea ar trebui să ofere o cale rapidă pentru descoperirea de nou conținut, relevant pentru preferințele tale de ascultare. Listele de redare auto-generate nu sunt finale, putând fi împrospătate oricând cu melodii nou apărute folosind butonul Refresh.
Tot pentru descoperirea de noi melodii, YouTube Music oferă și opțiunea pentru playlisturi colaborative, care îți permit să creezi și să modifici playlist-uri împreună cu alți utilizatori YouTube Music. Apoi, există și opțiunea pentru liste de redare pe care să le atașezi direct paginilor de profil. Vizibile public, acestea îți permit să-ți arăți preferințele muzicale altor utilizatori, în schimb, folosind listele de redare ale cunoscuților pentru a-ți extinde orizonturile muzicale.
O altă opțiune interesantă este secțiunea „Mixed for You” din feedul principal YouTube Music. Aici, utilizatorii pot încerca playlisturi create de Google, cum ar fi Mix Discover, mix-uri cu melodii nou apărute, Your Mix și un playlist cu melodii la care ai dat Like.
Piața de streaming de muzică este dominată de suedezii de la Spotify, cu 113 milioane de abonați. Pe locurile doi și trei se află Apple Music, cu 60 de milioane, respectiv 55 de milioane de abonați.
Împreună, cele două servicii marca Google au 20 de milioane de abonați.
YouTube Music fără reclame costă 9,99 dolari pe lună. Pentru 11,99 dolari/lună, utilizatorii primesc și YouTube fără publicitate. Abonamentul la Spotify costă tot 9,99 dolari pe lună.