Fără să surprindă pe nimeni, YouTube a ajuns la concluzia că utilizatorii nu răspund pozitiv la reclamele video de 30 de secunde peste care nu se poate sări. Compania a anunţat că începând din 2018, serviciul de streaming video va renunţa la acestea, concentrând eforturile pe alte tipuri de reclame, care nu sunt atât de intruzive.
Un purtător de cuvânt al Google a confirmat această decizie pentru site-ul britanic Campaign, dezvăluind că în viitor, accentul va fi pus pe formate de reclame care oferă o experienţă mai bună atât pentru utilizatori, cât şi pentru clienţi. În timp ce reclamele de 30 de secunde peste care nu se poate trece vor dispărea, alte tipuri de reclame nu vor fi afectate, ba chiar unele dintre ele vor apărea mai des ca o consecinţă a acestei decizii.
Probabil că cele care vor începe să apară din ce în ce mai des începând cu 2016 vor fi reclamele de la începutul şi finalul clipurilor care au o durată de 6 secunde, care nu deranjează atât de mult utilizatorii, fiind doar cu o secundă mai lungi decât reclamele peste care se poate trece după 5 secunde. În acelaşi timp, reclamele de 15 sau 20 de secunde nu sunt considerate atât de intruzive, deci acestea vor rămâne în continuare în rotaţie înaintea clipurilor sau chiar în timpul acestora.
Cea mai proastă veste legată de această decizie este faptul că va intra în vigoare abia de anul viitor.