La fel ca rivalul Facebook, Google a „plagiat” snapchat anunțând în anul 2017 YouTube Reels, o nouă secțiune de conținut menită să crească afișările generate ademenind utilizatorii să posteze clipuri despre orice, în ideea că orice stângăcie comisă va fi dată uitării după câteva zile, odată ce postările de tip efemer sunt eliminate automat de platformă. Totuși, pentru a nu risca inundarea YouTube cu tot felul de clipuri nepotrivite pe care algoritmii automați de moderare nu vor avea timp să le elimine în timp util, administratorul YouTube a deschis accesul pentru postarea pe Reels doar creatorilor cu peste 10.000 de urmăritori.
Între timp, secțiunea redenumită Stories s-a dovedit a fi doar o modă trecătoare, Google îndemnând creatorii să folosească în schimb alternativa YouTube Shorts, preferabil, distribuind clipuri de mai bună calitate. Cert este că noul format fără limită de expirare a postărilor are mai mult succes, oferind șanse de viralizare pentru clipurile suficient de bine realizate, contribuind la vizibilitatea canalului YouTube. De altfel, Google a anunțat încă din luna februarie extinderea programului de monetizare și asupra clipurilor Shorts, încurajând creatorii să contribuie și mai mult la această categorie de conținut.
Deși multe platforme au adoptat formatul Stories popularizat de Snapchat, YouTube nu este primul care să renunțe la acesta, Twitter anunțând încă din primul an renunțarea la interpretarea sa, Fleets.