Rewind, retrospectiva anuală realizată de YouTube, este de obicei un eveniment de bucurie, care sărbătoreşte cei mai populari şi cele mai mari evenimente care au avut loc pe platformă în ultimele 12 luni. În anul 2018 însă, aceasta s-a concentrat mai puţin pe evidenţierea celor mai importante lucruri care au avut loc, în special din cauza controverselor care au avut loc. Desigur, comunitatea a observat acest lucru şi a „taxat” clipul YouTube Rewind 2018 cu o avalanşă de „dislike”-uri, acesta devenind clipul cu cele mai multe reacţii negative de pe platformă.
Până în prezent, clipul cu cele mai multe dislike-uri de pe YouTube era videoclipul lui Justin Bieber pentru piesa „Baby”, cel care l-a propulsat pe celebrul cântăreţ pe culmile succesului, acesta înregistrând peste 9,8 milioane de dislike-uri. De asemenea, acesta este unul dintre cele mai populare clipuri ale tuturor timpurilor, cu peste 2 miliarde de vizualizări înregistrate pe YouTube, deci era şi normal ca acesta să strângă multe reacţii negative în cei 8 ani de la lansare. Totuşi, acesta are un scor pozitiv atunci când iei în calcul că are peste 10 milioane de like-uri strânse în această perioadă.
Clipul YouTube Rewind 2018 are însă „doar” 127 de milioane de vizualizări în momentul redactării acestui articol şi este lansat de numai o săptămână. În acestă perioadă a înregistrat 11 milioane de dislike-uri şi doar 2,2 milioane de like-uri.
Comunitatea YouTube pare să fie deranjată de faptul că în locul promovării multor YouTuberi populari, platforma a ales în special creatori de conţinut care nu atrag controverse şi multe celebrităţi precum Will Smith sau prezentatori TV precum Trevor Noah şi John Oliver, a căror activitate nu este obligatoriu strâns legată de activitatea lor de pe internet. De asemenea, clipul include mesaje politice despre reprezentarea anumitor minorităţi, fanii YouTube considerând că astfel de clipuri nu ar trebui să fie incluse într-un clip de acest gen.
O parte dintre cei care au apărut în clipul YouTube Rewind 2018 au dezvăluit însă că scenariul original includea mul mai multe secvenţe, care au fost însă tăiate la montaj. De asemenea, YouTube pare să realizeze aceste materiale în special pentru a le prezenta companiilor care vor să afişeze publicitate pe platformă, alegând astfel creatori de conţinut a căror imagine este „curată”, pe care publicitarii îi vor putea alege în viitor pentru diverse campanii.