Spre diferenţă de Facebook, care nu pare să aibă probleme cu publicarea de conţinut video furat, YouTube începe să dezvolte din ce în ce mai multe soluţii pentru astfel de situaţii. Una dintre acestea este limitarea conturilor noi de la posibilitatea de a câştiga bani din reclame, înainte să atingă un anumit număr de vizualizări. În ciuda faptului că YouTube va pierde nişte bani în această situaţie, aceasta este o soluţie pentru a descuraja upload-ul de conţinut furat pe un cont nou.
De acum înainte, în cazul în care administratorul unui cont de YouTube doreşte să monetizeze conţinutul cu reclame care să apară înainte, în timpul şi/sau după redarea sa, numărul total de vizualizări ale tuturor clipurilor trebuie să fie de minimum 10.000. Astfel, conturile noi, în care nu s-a investit prea mult efort nu vor mai putea câştiga bani de pe urma conţinutului descărcat din alte surse.
De asemenea, această decizie vine foarte aproape de un scandal legat de YouTube şi modul în care livrează reclame. Întrucât au ieşit la iveală multe clipuri care includeau conţinut rasist peste care apăreau în mod automat reclame prin sistemul proprietar al serviciului, YouTube ar putea considera că cei care realizează astfel de conţinut pe conturi noi nu vor mai fi încurajaţi să continue publicarea de materiale dacă acestea nu aduc de la sine şi beneficii monetare.