Google a anunţat astăzi lansarea site-ului YouTube pe piaţa din România. Varianta autohtonă a cunoscutului site va afişa cele mai vizionate şi mai populare videoclipuri locale şi va constitui o platformă pentru creatorii români de conţinut, editorii acestora, agenţiile de publicitate şi companii.
Pentru utilizatori, localizarea YouTube va permite afişarea unui conţinut cu grad mai mare de relevanţă pentru vizitatorii din România, dar va oferi şi şansa de vizionare a conţinutului nou. Apariţia acestui din urmă va fi stimulată de facilităţile noi la care autorii vor avea acces, cum ar fi monetizarea sau controlul mai bun al audienţei. Acest aspect va determina companiile media să prefere să obţină profituri din plasarea creaţiilor proprii pe YouTube decât să ducă o luptă pentru ştergerea conţinutului utilizat ilegal.
Pentru autorii de conţinut, localizarea YouTube va permite obţinerea de venituri din afişarea secvenţelor video publicate, unul dintre primii parteneri fiind organizaţia compozitorilor din România, UCMR-ADA. În conformitate cu Legii drepturilor de autor, autorii vor fi remuneraţi în funcţie de vizualizări, ceea ce va stimula interesul acestora de a-si publica creaţiile audio/video pe YouTube.
Alţi producători de conţinut care au semnat contracte cu YouTube sunt Roton, Cat Music, Hahaha Production, MediaPro Music şi TVR, oficialii Google afirmând că duc negocieri şi cu alte televiziuni pentru cooptarea altor televiziuni şi companii media. In final, companiile de publicitate vor avea la dispoziţie instrumente noi, precum TrueView, AdWords for Video şi instrumente mai bune pentru cercetarea, măsurarea şi analiza traficului.