După ce a stârnit furia creatorilor YouTube, anunțând demonetizarea retroactivă a clipurilor care conțin înjurături, Google schimbă regulile acceptând un nivel moderat-puternic de invective strecurate in orice parte a clipului publicat.
Inițial argumentul Google era acela că limbajul injurios este incompatibil cu imaginea de brand a clienților de publicitate care optează pentru promovare YouTube. Astfel, înjurăturile de orice fel au fost descurajate în partea de început a clipurilor YouTube (cea vizionată imediat după afișarea reclamelor de început), sub penalizarea demonetizării automate a clipului respectiv. Însă regulile nu foarte clar trasate vizau și restul clipului video, în sensul că algoritmii permiteau unele „scăpări”, dar nu prea multe. În scurt timp, creatorii YouTube au realizat că orice exprimare colocvială strecurată în discursul ținut poate duce la demonetizare, fiind astfel constrânși la autocenzură, într-un mod care interferează cu libertatea de exprimare și, până la urmă, calitatea conținutului rezultat.
Aparent, și administratorii YouTube sunt de aceeași părere, luând decizia de a relaxa (dar nu elimina) filtrul pentru limbaj nepotrivit. De acum, creatorii YouTube vor putea folosi și exprimări mai „colorate” fără a risca demonetizarea clipului respectiv, dispărând inclusiv limita celor 7 secunde în partea de început. În schimb, este introdus criteriul ”limited ads” însemnând că doar anumite reclame vor fi eligibile, iar veniturile rezultate vor fi oricum mai mici. În continuare, autorii care depășesc o limită rezonabilă în privința limbajului folosit riscă demonetizarea completă și chiar cenzura-soft, prin excluderea clipului din algoritmii automați de recomandări și ascunderea de la căutările manuale după cuvinte cheie. Astfel, doar fanii cu adevărat devotați vor căuta clipul respectiv pe canalul YouTube al respectivului autor și oricum, vizionarea nu va fi contorizată din perspectiva monetizării.
Noile reguli aplicabile creatorilor YouTube sunt aplicabile începând cu data de 7 martie, rămânând de văzut dacă clipurile deja publicate și demonetizate vor fi contorizate după noile reguli.