Ieri, YouTube ne anunța că pornește un nou stil de reclame pe platforma sa, în stilul de la radio, care transmit întregul mesaj doar prin sunet. Acum, YouTube confirmă faptul că va începe să livreze și mai multe reclame înaintea clipurilor, chiar și în cazul conturilor care nu sunt înrolate în programul YouTube Partner. În timp ce majoritatea utilizatorilor s-au obișnuit cu reclamele pe YouTube, problema este în rândul creatorilor de conținut, care dacă nu sunt deja parteneri, nici nu vor câștiga bani de pe urma reclamelor de pe clipurile lor.
În general, regula pe YouTube este simplă. Dacă vrei să faci bani din această platformă în rolul de creator de conținut, trebuie să îndeplinești regulile pentru a deveni partener. Sunt necesari 1.000 de abonați și 4.000 de ore de conținut vizionat în ultimul an pentru a putea afișa reclame înaintea și în timpul clipurilor, reclame de pe urma cărora creatorul de conținut câștigă bani. Desigur, o parte se duce la YouTube.
Totuși, noile reguli YouTube spun că reclamele pot fi afișate chiar și pe clipuri video care nu sunt de pe un canal „partener”. Astfel, banii din acele reclame ajung exclusiv la YouTube. Creatorul de conținut nu primește nimic, în ciuda faptului că reclama a fost afișată pe clipul său. Iar afișarea de reclame înaintea clipurilor de pe canale cu abonați puțini ar putea afecta performanța lor, unii preferând să închidă tab-ul înainte să înceapă clipul dacă văd reclame.
Există însă și un efect nedorit: clipurile cu conținut problematic, care includ violență, discuții despre droguri, limbaj licențios sau altele, nu vor primi reclame înaintea lor. Nu primeau nici înainte în cazul canalelor partenere, dar cei care produc astfel de conținut pe care nu îl monetizau nu vor fi afectați, în timp ce creatorii de conținut mai „curat” ar putea întâlni scăderi în numărul de vizualizări.
sursa: Engadget