YouTube va introduce noi tipuri de reclame, de data aceasta în secțiunea Shorts

28.04.2022
YouTube va introduce noi tipuri de reclame, de data aceasta în secțiunea Shorts

YouTube a anunțat că începe testarea reclamelor în secțiunea Shorts. Aceasta a pornit în 2020 ca un răspuns la TikTok, oferind un flux vertical de clipuri de durată redusă, în format vertical, care să încurajeze vizionarea pe mobil. Acestea nu erau însă monetizate de către companie, întrucât era considerată o funcție beta, în stadiu experimental. Se pare că gradul de utilizare a crescut destul încât să poată genera venituri pentru companie, dar și pentru creatorii de conținut.

YouTube va avea o nouă sursă de venituri prin intermediul reclamelor din secțiunea Shorts

Reprezentanții YouTube, au informat investitorii că vor fi pornite reclamele pe secțiunea YouTube Shorts:

„Experimentăm o creștere mică a veniturilor întrucât utilizarea Shorts crește din punct de vedere procentual din totalul de timp petrecut pe YouTube. Testăm monetizarea pe Shorts, iar feedback-ul advertiser-ilor și rezultatele sunt încurajatoare”, a declarat Ruth Porat, CFO Alphabet.

Se pare că gradul de utilizare a crescut la 30 de miliarde de vizualizări pe zi pe această secțiune, o creștere de patru ori față de aceeași perioadă a anului trecut. YouTube nu a depășit însă așteptările de încasări estimate de analiști, cu „doar” 6,86 miliarde de dolari în primul trimestru din 2022.

Reclamele de pe Shorts vor veni sub formă de reclame pentru instalarea de aplicații din magazinele App Store și Google Play, sau alte tipuri de promoții. Sunt luate în considerare Short-uri „brand-uite”, posibilitatea de a cumpăra produse direct dintr-un short sau integrarea de Super Chats, funcția prin care poți trimite bani direct către creator (din care YouTube ia o parte).

Anul trecut, YouTube anunța un fond de 100 de milioane de dolari pe care urma să îl folosească pentru a plăti cei mai populari creatori de Shorts. Planul era ca fiecare să primească până la 10.000 de dolari pe lună, în funcție de performanța clipurilor în acest format. Aceea a fost însă doar o soluție temporară, care, cel mai probabil, nu va fi prelungită după terminarea fondurilor.

sursa: The Verge

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult