Punând presiune pe rivalul TikTok, Google include platforma YouTube Shorts în programul YouTube Partner, permițând vedetelor cu suficienți urmăritori și ore de vizionare să-și rotunjească veniturile monetizând clipurile YouTube Shorts.
Cu bătaie la platforma rivală TikTok, care încă nu împarte în mod direct veniturile cu autorii de conținut, Google modifică programul YouTube Partner pentru a permite creatorilor să obțină venituri și de pe urma afișărilor generate cu clipurile YouTube Shorts. Astfel, dacă până acum orice YouTuber cu peste 1000 de urmăritori și măcar 4000 ore de vizionare cumulate de aceștia în ultimul an se califica pentru înscrierea în programul YouTube Partner, de acum apare încă un barem de trecut, vedetele YouTube cu cel puțin 10 milioane de vizualizări generate pe platformă în ultimele 90 de zile fiind eligibilie și pentru monetizarea clipurilor YouTube Shorts.
Odată accesată, opțiunea de monetizare a clipurilor Shorts împarte 45% din veniturile generate din reclame cu creatorii de conținut.
Momentan, TikTok doar experimentează cu împărțirea veniturilor din publicitate , punând accent mai degrabă pe recompensarea partenerilor de publicitate decât a creatorilor care produc efectiv conținutul platformei. În prezent doar 4% dintre toate videoclipurile distribuite pe TikTok sunt eligibile pentru monetizare prin programul echivalent TikTok Pulse.
Odată cu noua opțiune de monetizare, platforma YouTube Shorts devine cel mai mare competitor TikTok, creatorii eligibili fiind motivați participe cu mai mult conținut original pe platforma administrată de Google.