Platforma online YouTube, deţinută de Google, va semnala utilizatorilor săi dacă reclamele difuzate provin din surse media finanţate de un stat, în încercarea de a răspunde criticilor care i se aduc privind gestionarea conţinuturilor video, transmite Mediafax.
De mai multe luni, reţelele de socializare online sunt criticate de utilizatori, care le acuză mai ales de propagarea unor conţinuturi false („fake news”).
Din acest motiv, Facebook, Twitter şi Google încearcă prin diverse căi să aducă îmbunătăţiri în ceea ce priveşte conţinuturile video şi să comunice mai mult pe acest subiect.
Unele critici vizează utilizarea acestor platforme de surse media considerate de administraţia de la Washington că ar servi intereselor puterii ruse, aşa cum este cazul postului Russia Today.
Administraţia de la Washington bănuieşte că puterea rusă s-a implicat în campania prezidenţială din SUA din 2016, folosind reţelele de socializare pentru a răspândi informaţii false, lucru pe care cei de la Kremlin îl neagă.
„O prioritate a noastră în 2018 este de a oferi o mai mare transparenţă” tuturor utilizatorilor YouTube – agenţii de publicitate, media şi public -, a anunţat compania într-un comunicat publicat pe blogul oficial.
În acest context, „vom începe de astăzi (vineri) să plasăm menţiuni sub conţinuturile video provenind din surse media finanţate public de un guvern”, se arată în acelaşi text, oficialii companiei precizând că această opţiune funcţionează deocamdată doar în SUA.
Unele surse media difuzează conţinuturi video prin intermediul unui canal dedicat YouTube.
Menţiunea apare sub videoclip, deasupra titlului şi include un link spre enciclopedia online Wikipedia, pentru ca utilizatorii să poată afla informaţii în plus despre cei care au difuzat conţinutul.
Printre alte măsuri luate în ultimele luni de YouTube se numără eliminarea a aproximativ 150.000 de filmuleţe ale unor copii ce au fost însoţite de comentarii cu caracter pedofil şi introducerea unor reguli mai stricte privind publicitatea.