Deşi este o poveste paralelă cu cea din Crysis, producătorul a fost destul de inspirat să introducă arme şi vehicule noi pentru a aduce un suflu nou modului de joc. În schimbul pistolului, jucătorul se poate echipa acum cu unul sau două SMG-uri AY-69. Aceste automate uşoare pot împroşca 900 de gloanţe pe minut şi sunt foarte eficiente la distanţă mică. Interesant este că atunci când Psycho este echipat cu două pistoale automate, fiecare din cele două butoane principale ale mouse-ului controlează câte unul.
O altă jucărie nouă din arsenalul britanicului va fi lansatorul automat de grenade. Magazia rotativă a sa poate stoca 6 grenade, iar arma s-a dovedit foarte utilă împotriva vehiculelor sau a grupurilor de nord-coreeni şi extratereştri. Parcul de maşini Crysis s-a mărit cu un vechicul APC care vine în două versiuni. Cea anti-infanterie are turela dotată cu un minigun capabil să tragă 1200 de gloanţe pe minut. APC-ul este semnificativ mai lent decât Hummer-ul, însă oferă mult mai multă protecţie. Versiunea anti-vehicul este dotată cu un automat greu de calibrul 20 mm şi va face ravagii printre blindatele uşoare şi inamicii din aer. Putem menţiona şi aeroglisorul cu care ne-a dat pe gheaţă într-una din misiuni, urmărind preţiosul container.
În Crysis Warhead vă veţi întâlni cu aceeaşi inamici din jocul original, dar şi cu nişte versiuni „tunate” ale lor. Acest lucru este valabil pentru extratereştrii, Psycho confruntându-se cu unităţi cu care Nomad nu s-a întâlnit. Am făcut astfel cunoştinţă cu unităţi terestre cu irizaţii verzui care produceau un fel de scut în jurul lor şi al altor unităţi obişnuite din preajmă. Erau evident necesare mult mai multe gloanţe pentru a le elimina şi foarte utile s-au dovedit grenadele electromagnetice (EMP), o altă noutate faţă de Crysis.
De asemenea, alături de zburătoarele de origine extraterestră albastre au apărut şi modele roşii care aveau neplăcutul obicei de-a lansa mine cu un diametru de peste 1 m. Totul ar fi fost în regulă dacă aceste mine erau statice. Din nefericire, ele o luau la plimbare, căutând ţintele navei mamă şi de cele mai multe ori una singură era fatală. Ele trebuiau distruse de la distanţă sau, cel mai sigur, trebuia eliminată de la început nava care le lansa.
Grenadele EMP menţionate mai sus nu era utile doar împotriva extratereştrilor, ci şi împotriva nanosuit-urilor. Dacă în Crysis ne-am confruntat cu nord-coreeni dotaţi cu acelaşi costum ca al lui Nomad doar în cimitirul de unde ne-a luat VTOL-ul, în Warhead vom da de ei mult mai des. Grenadele EMP dezactiveză funcţiile nanosuit-ul expunându-l pe purtător la focul inamicului. Evident că ele sunt folosite şi de nord-coreeni şi nu puţine au fost situaţiile când am apelat la o fugă sănătoasă pentru a da costumului timp să reboot-eze.