Grafică, cerinţe de sistem şi alte bug-uri
Ubisoft a anunţat cerinţe minine de sistem destul de decente pentru Far Cry 2. Jucătorii trebuie să dispună doar de un procesor Intel Pentium 4 la 3,2 GHz sau Pentium D la 2,66 GHz şi de 1 GB de memorie RAM. Plăcile video cele mai slabe care pot rula jocul sunt Nvidia GeForce 6800 sau ATI Radeon X1650 cu minim 256 MB de memorie şi suport Shader Model 3.0. Recomandările includ procesoarele din familia Core 2 Duo de la Intel şi cele mai performante decât modelul Athlon 64 X2 5200+ de la AMD. Pentru un framerate bun sunt recomandate plăcile video Nvidia GeForce 8600 GTS şi ATI Radeon X1900.
Sistemul pe care am rulat jocul a fost motorizat de un procesor Intel Core 2 Duo E6320 supratactat la 2,45 GHz. Din cei 4 GB de memorie RAM, sistemul de operare pe 32 de biţi a recunoscut doar 3 GB. Placa video din dotare a avut un chipset ATI Radeon HD 3850 şi 512 MB de memorie GDDR3. În aceste condiţii, jocul a rulat la un framerate bun cu aproape toate setările video pe modul Very High, fără Antialiasing, la rezoluţia 1280×1024 sub Windows XP. Am repetat testul şi sub Windows Vista pentru a vedea aportul de calitate adus de DirectX 10. Păstrând aceeaşi rezoluţie şi aceleaşi setări video, framerate-ul a scăzut în noile condiţii de test, însă am putut observa câteva diferenţe în randarea peisajului.
Nu pot să spune că bug-urile lipsesc din Far Cry 2, însă au fost atât de rare încât le-am trecut uşor cu vederea. Într-un singur caz a trebuit să detectez un inamic după zgomotul armei deoarece era invizibil. În alte două cazuri, corpul mercenarilor care au fost reduşi la tăcere în timp ce conduceau un vehicul, a rămas prins în uşa lui, zbătându-se haotic. Tot de puţine ori mi s-a întâmplat să dau peste oponenţi dezorientaţi care au trecut pe lângă mine fără a mă băga în seamă sau stăteau şi admirau peisajul în timp eu făceam piruete la doi paşi în faţa lor.
În rest, va trebui să vă feriţi de inamicii din Far Cry 2. AI-ul implementat de producător este unul foarte avansat. Băieţii vă vor saluta cu o rafală când intraţi în raza vizuală şi vor încerca apoi să vă flancheze. Cea mai bună soluţie este să-i eliminaţi de la distanţă. Când se vede rămas singur, ultimul inamic va încerca să dea bir cu fugiţii spre alt post de pază. Când sunt în maşină, mercenarii nu se vor jena să vă acroşeze, indiferent de terenul accidentat pe care vă aflaţi. Spre finalul jocului, soldaţii inamici vor necesita mai multe lovituri directe. Dacă în primele ore de joc un glonţ de puşcă cu lunetă era de-ajuns pentru oricine, spre final, acel glonte îi va doborâ la pământ, răniţi şi vă vor întâmpina cu pistolul când veţi trece prin apropierea lor.