Se pare că investigațiile autorităților britanice asupra achiziției Activision au dezvăluit ambițiile companiei Microsoft pe piața de gaming pentru viitor. Nu numai că gigantul software dorește să aducă unul dintre cei mai mari publisheri din lume, care deține francize precum Call of Duty, Diablo, WarCraft sau StarCraft, sub umbrela Xbox, ci dorește să creeze și un magazin alternativ de jocuri, care să găzduiască jocuri noi, bazate pe aceste licențe, în variantele lor de mobil.
Practic, Microsoft a confirmat în documentele depuse pentru analiză că își dorește să creeze concurență pe piața de jocuri de mobil printr-un nou magazin Xbox pentru smartphone-uri. Acesta ar oferi alternative la Google Play Store și App Store, listând jocuri produse de subsidiarele King și Blizzard și ale altor studiouri proprii. Practic, Call of Duty Mobile, Diablo Immortal și alte jocuri din viitor, ar putea fi descărcate și monetizate printr-un magazin propriu.
„Această tranzacție va îmbunătăți abilitatea Microsoft de a crea un magazin de jocuri de generație nouă care operează pe mai multe tipuri de dispozitive, inclusiv pe mobil, prin adiția conținutului Activision Blizzard. Construind pe baza comunităților existente ale Activision Blizzard, Xbox va încerca să crească Xbox Store pe mobil, atrăgând gameri către o nouă platformă Xbox Mobile. Mutarea consumatorilor de pe Google Play Store și App Store pe dispozitive mobile va necesita, însă, o schimbare majoră în comportamentul lor. Microsoft speră că oferind conținut popular și bine-cunoscut, va încuraja gamerii să încerce ceva nou”
„Tranzacția va oferi Microsoft o prezență importantă pe piața de jocuri de mobil. Venituri din gaming-ul pe mobil ale diviziei King și ale titlurilor precum Call of Duty Mobile, precum și veniturile secundare, au reprezentat mai mult de jumătate din încasările Activision Blizzard în prima jumătate a anului 2022. Clienții de pe mobil reprezintă aproximativ trei sferturi din utilizatorii săi activi lunari. Microsoft nu are în prezent o prezență importantă în spațiul de gaming mobil, iar tranzacția va aduce expertiza necesară pentru dezvoltarea de jocuri de mobil, marketing și advertising. Activision Blizzard va putea contribui cu lecțiile învățate din dezvoltarea și publicarea de jocuri de mobil la dezvoltarea studiourilor de gaming Xbox.“, afirmă documentele Microsoft.
Această strategie nu este tocmai diferită de cea pe care Epic Games a adoptat-o în legătură cu Fortnite. Motivul pentru care Epic a recurs la un magazin propriu este, evident, comisionul perceput de Google și Apple, de 30% din fiecare tranzacție. Astfel, Epic poate păstra toți banii pe care clienții îi cheltuie, sau pot oferi chiar conținut la prețuri mai mici.
Un magazin Xbox ar putea însemna însă că anumite jocuri ale companiei nu ar putea fi disponibile pe iOS. Microsoft poate crea o alternativă la Play Store fără probleme, întrucât Android permite instalarea altor magazine de aplicații. Pe iOS însă, Apple nu dorește acest lucru, citând riscurile de securitate, iar până acum niciun proces în care compania a fost implicată nu a venit cu obligativitatea de a deschide platforma software către magazine alternative. Singura victorie în fața Apple a fost înregistrată de Epic Games, care a reușit să obțină posibilitatea de a integra sisteme de plată alternative pentru dezvoltatorii de aplicații. Asta nu oprește însă Apple să perceapă comisioane.
sursa: The Verge