Need for Speed: ProStreet ia cursele de maşini ilegale şi le plasează într-un cadru profesional. Nu mai poţi să zburzi nebuneşte pe străzile unui oraş şi să faci cerculeţe în intersecţii. Eşti limitat la zidurile de protecţie ale unui circuit şi nu vei putea lovi vreun spectator nici dacă mergi pe roţile din spate în cursa de drag. În plus, dacă te afli la volanul unei Pagani Zonda F sau al unui Lamborghini Murcielago LP 640 te vei feri de parapeţi cât vei putea de mult. Poţi să câştigi 3.600 de NFS$ pentru o cursă, dar te va ustura buzunarul când va trebui să plăteşti peste 20.000 de credite din aceeaşi valută ca să repari bolidul. Te mai scapă acele Repair Markere, dar ele sunt limitate.
Cele patru tipuri de curse posibile în joc sunt Grip, Speed Challenge, Drift şi Drag. Primul este circuitul obişnuit care vine cu câteva moduri care să aducă varietate jocului. Dacă Time Attack nu necesită o explicaţie, Sector Shootout reprezintă o noutate. Circuitul este împărţit în sectoare, iar cel care are cel mai bun timp pe unul din ele va câştiga un număr de puncte. Multe voci au criticat acest mod şi pe bună dreptate. Va fi destul de dificil la început să înţelegi cum stau lucrurile şi poţi avea surprize la final chiar dacă deţii cea mai bună maşină. O altă noutate adusă de ProStreet este modul Wheelie care se desfăşoară pe circuitele de Drag. Mulţi vor fi entuziasmaţi de faptul că vor merge cu maşina doar pe roţile din spate, dar nu ştiu câţi vor putea controla procesul. Nu mă pot abţine să critic modul Drift care diferă din perspectiva mea destul de mult de ceea ce am văzut până acum de la serie. Este ca şi cum organizatorii nu au udat destul de bine circuitul înainte de cursă. Menţionăm că maşina se controlează puţin diferit în funcţie de platforma pe care se rulează jocul.