Competiția ROG Challenge 2024 și-a desemnat câștigătorii. Zece liceeni din București au fost premiați pentru crearea celor mai interesante jocuri video pe tema „Republic of Gamers”.
După mai multe schimbări de abordare și format, competiția ROG Challenge a cuprins în 2024 și o ediție destinată elevilor de liceu pasionați de crearea jocurilor video. ASUS și Inspectoratul Școlar al Municipiului București au organizat un „Game Jam” în care liceenii din capitală au fost provocați să programeze un joc original pe tema „Republic of Gamers”.
La concurs s-au înscris 1340 de elevi din partea a 71 de licee. Participanții au fost îndrumați de 168 de cadre didactice, iar pe parcursul competiției au fost inițiate 444 de proiecte, în urma cărora s-au generat 140 de jocuri. Dintre acestea, 96 de titluri au fost validate și jurizate. Zece liceeni creatori de jocuri au fost premiați în cadrul galei desfășurate pe 12 decembrie la un hotel din capitală.
Prin intermediul ROG Challenge 2024, ASUS și-a propus să motiveze liceenii din București să programeze. Mai exact să-i încurajeze să creeze un joc de la faza de idee până la publicarea lui pe o platformă internațională dedicată. La finalul acestui proiect pot spune că am reușit acest lucru. Ne dorim să continuăm și chiar să extindem proiectul la nivel național.
– Liviu Marica, director de marketing ASUS România.
Primii cinci concurenți au primit din partea ASUS România câte un laptop de gaming ROG STRIX G18 (G814), pentru a-și continua pasiunea în dezvoltarea de jocuri și gaming la cel mai înalt nivel. Ocupanții locurilor 6-10 au fost premiați cu câte un voucher în valoare de 1500 de lei valabil pe site-ul oficial ASUS.
Primul loc i-a revenit lui Mihai Țighiliu, elev al Colegiului Național „Cantemir Vodă”. Jocul acestuia „Omni: Project Alpha” – un mini RPG de acțiune, dezvoltat în Unity, combină luptele corp la corp cu puzzle-uri inteligente 2D. Mihai a preluat eroul Omni din universul ROG Saga.
Clasat pe locul secund, Tudor Mihalcioiu de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, a imaginat o Republică împărțită în cinci sectoare după preferințele de joc ale locuitorilor și de aici cinci mecanici de joc diferite. Un virus perturbă viața liniștită a locuitorilor, iar jucătorul trebuie să învingă în fiecare tip de joc pentru a remedia situația. Tudor a realizat inclusiv un video trailer pentru jocul său.
Podiumul a fost completat de „Salturi Pe Tastatură”, un joc de tip puzzle realizat de Matei Costan de la Colegiul Național I.L. Caragiale. Jucătorul trebuie să recupereze tastele lipsă ale unei tastaturi speciale pentru a putea parcurge labirintul.
Prima concurentă din clasament, Oana Isai, a terminat pe locul al patrulea cu un joc multi-player. Spre deosebire de majoritatea participanților, eleva de la Colegiul Național „Spiru Haret” și-a creat de la zero asset-urile folosite în joc.
(Colegiul Național „Cantemir Vodă”, prof. Splais Florentina Carmen)
(Colegiul Național „Mihai Viteazul”, prof. Preda Doina-Lavinia)
(Colegiul Național „I.L. Caragiale”, prof. Andreescu Claudiu)
(Colegiul Național „Spiru Haret”, prof. Mocanu Antonica)
(Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”, prof. Chiriță Valentina)
(Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”, prof. Badea Corina)
(Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”, prof. Radu Gogu)
(Colegiul Național „Spiru Haret”, prof. Mocanu Antonica)
(Colegiul German „Goethe”, prof. Monica Iulia Grădinescu)
(Colegiul Economic „Hermes”, prof. Șiclovan Cătălin-Ioan)
Toate jocurile jurizate au fost publicate pe platforma itch.io (https://itch.io/jam/rog-challenge-2024/results). În paralel cu jurizarea, au fost votate cele mai populare proiecte: „ROG Realm”, realizat de Raicovici Cosmin Claudiu (Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, prof. Smîntînă Rodica) și „Exploring The Unknown”, creat de Stan Eduard Andrei (Liceul Teoretic „Ion Barbu”, prof. Tănase Nicolae-Cristian).