Multe s-au schimbat în Starcraft 2 faţă de Starcraft 1. Universul, feelingul, grafica dar mai ales unităţile. Terranul ne este prezentat într-un scurt videoclip din cadrul aceleaşi conferinţe Blizzcon de vineri 3 August. Îl puteţi vizualiza şi citi descrierile de mai jos.
Unităţile Terran în Multiplayer
Încă din prima clipă ne sare în ochi faptul că în clădirile Terranilor, care după cum ştiţi sunt mecanizate şi pot zbura, pot fi acum adăpostite unităţi. Command Center-ul poate fi înţesat cu muncitori, apoi luându-şi zborul pâna la cea mai apropiată sursă de minerale sau gaz, unde îşi va descărca încărcătura şi va începe colectarea. În plus, baza nu mai este lipsită de apărare, pentru că se poate transforma în Planetary fortress, care nu va cădea fără pagube severe în rândurile atacatorilor.
Barăcile, Fabricile, buncărele, supply depot-urile, toate au fost păstrate în Starcraft 2. Interesant este că supply depot-urile sunt acum escamotabile, adică se pot scufunda în pământ ,pentru a lăsa unităţile aliate să treacă, şi apoi ridica la loc, pentru a bloca inamicii. Opţiune foarte folositoare pentru multiplayer. Una din clădirile noi ale Terranilor este Radar Tower-ul, ce le permite să detecteze inamicii ce se deplasează prin "fog of war", putând astfel uşor evita atacurile surpriză.
În rândul unităţilor, au rămas pe metereze soldaţii de bază, Marines, Ghostii şi mai ales puternicele Battlecruisere, dar fiecare a fost îmbunătăţit şi modificat cumva. Ghost-ul "livrează" în continuare rachetele nucleare, dar are şi abilitatea de a chema trupe de marini din drop pods-uri sau de a decima de la distanţă unităţi vii, cu abilitatea de sniper. Battlecruiser-ul poate primi diverse super arme, printre care deja cunoscutul Yamato Gun sau Plasma Torpedoes, ideale pentru a decima trupe terestre.
Tot contra trupelor terestre excelează şi Banshee-urile, mici unităţi zburătoare ce lansează baraje de rachete asupra inamicilor. Ele se pot face invizibile în caz că sunt atacate de unităţi aeriene, deoarece sunt lipsite de arme air-air. În cazul luptelor aeriene vor fi introduse în bătălie Viking-surile. Acestea atacă aerian cu rachete foarte puternice (pot combate Battlecruisere în număr mare) dar se pot transforma şi în unităţi terestre, fapt ce le face unităţi ideale pentru atacuri pe la spate, prin surprindere.
Ultima dar nu cea din urmă unitate oferită arsenalului Terranilor este Thor-ul. Purtând numele zeului nordic, Thor-ul este un robot imens, dotat cu tunuri şi capabil să execute un baraj de artilerie asupra unităţilor şi clădirilor inamice. Acesta este însă lipsit de mobilitate, de aceea poate fi combătut uşor de unităţi agile, precum Cobra-urile, unităţi motorizate rapide care pot trage atunci când se află în mişcare.
Totuşi, Blizzard nu ne-a dezvăluit super-arma aflată în dotarea Terran-ului, care să se poată bate de le egal la egal cu Mothership-ul Protoss-ilor. În plus, nici un semn despre Zergi. Dar aşteptăm, deoarece Starcraft 2 se află în continuare în dezvoltare, până la lansarea sa din 2008 urmând să mai primim multe astfel de "mini episoade" din partea americanilor. Şi totuşi, abia aştept să apară. Vremurilor jocurilor intermnabile în reţea din liceu îmi revin acum în minte cu nostalgie… "En taro adun" Starcraft 2, cu adevărat "en taro adun"!
"En taro adun, commander". Astfel era întâmpinat jucătorul în campania Protoss în Starcraft. După cum ştiţi deja, Blizzard are în dezvoltare Starcraft 2, un nou joc ce va continua epopeea Teranilor, Zergilor şi Protossilor. Conferinţa Blizzard desfăşurată vinerea trecută a adus în prim plan noi detalii, după primul filmuleţ oferit în urmă cu ceva luni. Astfel, ni se oferă amănunte despre campania single player a Terranilor şi despre o parte din unităţile lor, unele păstrate din seria anterioară, dar cele mai multe noi.
Campania Single player – Terran
Jucătorul este introdus în joc la bordul crucişătorului Hyperion, comandat de nimeni altul decât Jim Raynor. Acesta este protagonistul campaniei Terran. El conduce o mică facţiune umană, în bătălia ei cu trupele Domenionului şi ale mulţimilor nemăsurate de Zergi.
Spre deosebire de primul Starcraft sau de seria Warcraft 3, Blizzard introduce în Starcraft 2 un nou gen de poveste, interactivă. Jucătorul îl controlează pe Jim, şi cu acesta se poate plimba pe navă şi interacţiona cu diverse personaje şi aparate. Din interacţiunea cu personajele el va putea afla detalii despre misiuni sau despre celelalte facţiuni.
Puntea, camera armelor sau sala de mese sunt doar câteva din locaţiile de pe Hyperion pe care te poţi plimba. Pe punte, Raynor poate cerceta harta galactică, de unde va alege misiunile, sau privi pe geam, la universul mort din jurul navei. E de apreciat că jocul nu mai este atât de liniar, fiecare jucător având libertatea de a alege între o serie de misiuni pe care le poate executa în diverse ordini.
În camera armelor jucătorul poate accesa o consolă de unde îşi poate cumpăra tehnologii şi dezvolta unităţi pe care să le poată utiliza apoi în luptă. Aceasta deoarece Starcraft 2 îţi permite să îţi alegi ce unităţi doreşti, oferindu-ţi libertate de la misiune la misiune şi neimpunându-ţi un set de unităţi prestabilit pentru fiecare luptă. Aveţi grijă însă, pentru că alegerile greşite pot duce la imposibilitatea îndeplinirii unor misiuni…
O misiune propriu zisă constă în atingerea unor obiective diverse, ca şi până acum, misiunile efectuate anterior şi modul în care sunt alese unităţile şi tehnologiile având diverse influenţe asupra uşurinţei/dificultăţii de a le rezolva. În cel mai rău caz, există comanda "cheat", care te va ajuta cu ceva battlecruisere şi Thori…
Întors din misiune, Raynor găseşte puntea schimbată. Aceasta deoarece diversele personaje nu stau pe loc, se mişcă pe navă sau pleacă în alte părţi. De accea el hotărăşte să meargă spre sala de mese, pentru un "cico". Aici însă îl aşteaptă un vechi prieten al fanilor Stracraft, un dark templar, Zeratul, ce determină întriga campaniei… Şi cam atât ne-a fost prezentat, americanii de la Blizzard având grijă să nu ne arate prea mult, pentru a ne ţine în continuare cu sufletul la gură.
Totuşi, ceva detalii despre unităţile Terran ne-au fost afişate într-un scurt scenariu multiplayer, pe care îl puteţi vedea pe pagina a doua a acestui articol.