America’s Army, jocul gratuit realizat de guvernul american pentru a recruta tineri în armată se închide pe data de 5 mai. Acesta a fost lansat în urmă cu 20 de ani și a contribuit la îmbunătățirea imaginii armatei americane în rândul tinerilor. De asemenea, a demonstrat de-a lungul timpului că jocurile video pot fi unelte bune de recrutare în mai multe domenii. În timp ce eficiența recrutării prin intermediul acestui joc video a scăzut, armata SUA s-a dezvoltat cât mai mult în domeniul jocurilor video.
Unul dintre motivele pentru care America’s Army a continuat să existe pentru 20 de ani a fost faptul că a primit un buget inițial de 7 milioane de dolari din partea guvernului, ceea ce a permis angajarea unei echipe cu experiență în dezvoltarea de jocuri. De asemenea, jocul a fost bazat pe Unreal Engine, un motor grafic puternic la momentul respectiv, care permitea o fidelitate grafică ridicată. Jocul a primit de-a lungul timpului multe actualizări și noi versiuni care au ținut grafica și realismul la zi cu noile tendințe din domeniul jocurilor video. Desigur, faptul că este un joc gratuit a contribuit de asemenea la succesul acestui proiect.
Dezvoltat inițial ca un proiect pe 7 ani, jocul a primit an de an suport din partea guvernului, cu un buget de 3 milioane anual pentru susținerea dezvoltării și promovării acestuia. Conform unui studiu in 2008, 30% dintre americanii cu vârste între 16 și 24 de ani își îmbunătățiseră impresia pe care o aveau despre armata americană datorită acestui joc video. De asemenea, jocul a contribuit în acea perioadă la mai multe înrolări decât toate celelalte metode de promovare a recrutării.
Armata americană deține în prezent un canal de Twitch unde are 23.000 de urmăritori, cât și o echipă de eSports care participă la diverse competiții.
sursa: FastCompany