Archos este pe cale să lanseze cea de-a noua generaţie de
tablete cu sistem de operare Android.
Archos 80 G9 şi 101 G9 sunt primele tablete din oferta companiei
care rulează
Android Honeycomb şi beneficiază de întregul pachet cu
aplicaţii Google, precum şi acces la Android
Market. Din fericire toate aceste bunătăţi sunt oferite la
un preţ competitiv, compania având grijă să rămână în faţa
competiţiei la acest capitol.
Archos 80 G9, versiunea cu ecran de 8 inch,
poate fi achiziţionată cu numai 300 dolari. Pentru
această sumă avem parte de un procesor la 1 GHz şi
8 GB memorie internă. Pentru încă 30 dolari putem
dubla capacitatea memoriei la 16 GB, iar cu 70 dolari în plus
primim un harddisk de 250 GB şi procesor
dual-core la 1.5 GHz
Preţul tabletei Archos 101 G9, echipată cu un
ecran de 10 inch, începe de la 370 dolari, pentru
care primim acelaşi procesor la 1 GHz şi 8 GB spaţiu de stocare.
Din nou, cu 30 dolari putem dubla capacitatea de stocare, iar
pentru încă 100 dolari primim la pachet harddisk-ul de 250 GB şi
acelaşi procesor dual-core la 1.5 GHz, cu performanţe semnificativ
îmbunătăţite.
Archos 80 G9 poate afişa imagini la rezoluţie
1024 x 768 pixeli, în timp ce 101 G9
suportă 1280 x 800 pixeli, o rezoluţie devenită standard
printre tabletele cu sistem Android Honeycomb. Ambele modele promit
să redea conţinut video cu rezoluţie 1080p, bazat
pe compresie WMV9/VC1, MPEG-4 HD şi H.264. Webcam-ul integrat
suportă apeluri video şi captură la rezoluţie
720p.
Accesul la internet este asigurat prin conexiune Wi-Fi
802.11 b/g/n, iar pentru periferice avem la dispoziţie un
conector USB 2.0 şi interfaţă Bluetooth
2.1 + EDR. Lista dotărilor mai cuprinde un modul
GPS, busolă digitală, accelerometru, microfon şi difuzoare
încorporate, respectiv un suport de susţinere retractabil. Pe
laturile carcasei putem găsi o ieşire mini HDMI şi
slot pentru card microSD/SDHC, cu suport pentru
capacităţi de maxim 32 GB.
Privind specificaţiile de bază pentru cele două tablete, nu pot
să nu remarc efortul depus de companie pentru menţinerea preţurilor
la un nivel cât mai redus, în speranţa de a nu-şi pierde clienţii
tradiţionali, pentru care preţul este principalul factor în luarea
unei decizii de cumpărare. Diferenţele dintre configuraţia de bază
şi dotările opţionale sunt totuşi prea mari pentru a justifica
economia făcută, fapt ce ar putea determina mulţi doritori să se
orienteze pur şi simplu către alte modele de tablete, dacă nu
găsesc în magazine versiunea dorită.