Lansarea Windows 8, planificată să
aibă loc până la sfârşitul lui 2012, ar putea aduce pe piaţă şi
un nou brand de dispozitive tablet PC,
comercializate sub brandul Microsoft şi produse în cooperare cu
Texas Instruments şi furnizori de componente originari din
Taiwan.
Zvonul nu a fost confirmat de Microsoft, însă
exemplul pozitiv dat de rivali ca Apple şi
Google, două companii care şi-au asigurat o prezenţă solidă pe
piaţa dispozitivelor smartphone şi tablete prin oferirea de produse
sub brand propriu, face extrem de probabilă adoptarea unei
strategii similare şi de către Microsoft.
Deşi Microsoft tot încearcă de ceva timp să-şi extindă domeniul
de activitate şi în afara pieţei PC-urilor, prin lansarea şi
promovarea agresivă de produse vândute sub brand propriu, singurul
domeniu în care se poate vorbi despre un succes real este cel al
consolelor de jocuri, condusă de
Xbox 360. Acum defuncta linie de media playere Zune, Kin
smartphone şi brandul de televizoare proprii sunt toate exemple ale
eşecurilor înregistrate de companie.
Cum era de aşteptat, partenerii Microsoft nu s-au arătat prea
încântaţi de intenţiile companiei pentru lansarea unui brand
propriu de tablet PC-uri, însă este puţin probabil ca planurile
Microsoft să aibă de suferit din cauza acestui inconvenient.