A trecut un an de când Sony a vândut divizia de PC-uri VAIO către Japan Industrial Partners. Între timp am auzit foarte puţine informaţii despre planurile pe care noua conducere le are pentru acest brand, însă tăcerea a luat sfârşit. VAIO a anunţat două noi produse, care vor fi lansate în prima jumătate a lui 2015 şi nu renunţă la caracteristicile care au consacrat acest nume: performanţă şi design de top.
Vorbim astfel despre un ultrabook numit VAIO Z şi despre o tabletă cu Windows 8.1 numită VAIO Z Canvas. Ambele sunt PC-uri complete, cu hardware puternic şi construcţie realizată din materiale de calitate. Brandingul VAIO Z este păstrat de la o gamă mai veche de produse realizată de Sony, însă lipsa unei cifre după litera Z sugerează un nou început pentru producătorul de PC-uri.
VAIO Z este varianta de top a gamei, un ultrabook care integrează un display de 13,3”, procesor Intel Core i7 sau i5, cât şi un SSD foarte rapid care ar trebui să „trezească” laptopul din stand-by în numai 0,3 secunde. Carcasa acestuia este realizată din aluminiu şi carbon, iar la baza display-ului se regăseşte o balama multidirecţională, care poate întoarce display-ul la 180 de grade. Astfel, poţi utiliza noul VAIO Z asemeni unei tablete, iar stylus-ul poate fi în această situaţie foarte util. VAIO descrie acest laptop ca un „PC monstru”, oferind performanţă excelentă, greutate de 1,3 kg, cât şi 15,5 ore de utilizare la o singură încărcare.
Noul VAIO Z Canvas este însă mai întâi o tabletă şi apoi un PC. Vorbim despre un dispozitiv cu display de 12,3”, procesor Intel Core i7 şi un SSD de 256 GB, care însă nu este dependent de tastatură. Poţi detaşa partea de jos pentru a folosi Z Canvas în mod tabletă, iar VAIO a integrat şi un suport metalic care poate ţine dispozitivul vertical pe un birou. Şi acesta foloseşte un stylus, însă va întârzia mai mult decât fratele său.
Pre-comenzile pentru VAIO Z sunt deschise în Japonia începând de astăzi, urmând ca în luna mai să fie preluate şi comenzi pentru Z Canvas. Aceste noi dispozitive VAIO vor rămâne momentan exclusive pieţei japoneze. Încă nu au fost oferite detalii despre disponibilitatea acestora în restul lumii.