Apple Music continuă să fie un succes, atingând în cursul lunii trecute numărul de 20 de milioane de abonaţi activi. Se pare că serviciul creşte constant, aproape dublând numărul de utilizatori în mai puţin de un an. În luna februarie, Apple a raportat 11 milioane de abonaţi, în aprilie 13 milioane, iar în luna septembrie, Apple Music atingea 17 milioane. Cu adevărat interesant este faptul că majoritatea dintre aceştia sunt utilizatori noi de iOS sau iTunes.
Compania consideră că această creştere nu se va opri foarte curând. În ciuda faptului că există deja o concurenţă destul de mare pe această piaţă, cu Spotify care beneficiază de 40 de milioane de abonaţi şi alte servicii mai mici precum TIDAL, Pandora sau Napster care au la rândul lor alte câteva milioane fiecare, la nivel mondial, mai puţin de 100 de milioane de utilizatori au abonamente de streaming pentru muzică. Având în vedere numărul de utilizatori care cumpără muzică de pe iTunes sau în format retail, în acest moment streamingul de muzică este doar o simplă nişă într-o industrie foarte mare.
Profilul utilizatorului de Apple Music este de asemenea foarte diferit faţă de utilizatorul de produse Apple din trecut. Peste 50% dintre abonaţi locuiesc în afara Statelor Unite ale Americii, peste 60% dintre ei nu au cumpărat nimic de pe iTunes de mai bine de un an, iar majoritatea dintre ei sunt utilizatori noi ale produselor şi serviciilor Apple. Probabil că strategia de promovare în perioada următoare va fi orientată către clienţii mai vechi, obişnuiţi să cumpere melodii individuale sau albume de pe iTunes. Dacă aceşti utilizatori se vor îndrepta către abonamentul Apple Music în număr mare, cu siguranţă compania are şanse mari de a deveni lider pe piaţa de streaming.