Spotify este un serviciu foarte apreciat la nivel mondial, iar eforturile sale în ultima perioadă sunt concentrate în jurul versiunii gratuite, decât pe versiunea „Premium”. Între timp, Apple şi-a consolidat poziţia pe piaţă cu Apple Music, serviciu care este disponibil exclusiv sub formă de abonament. În ciuda faptului că soluţia Apple a venit mult mai târziu pe piaţă şi este dedicată în principal utilizatorilor de dispozitive produse de companie, se pare că numărul de abonaţi Apple Music a depăşit numărul de abonaţi Premium în Statele Unite.
Informaţiile nu vin pe căi oficiale, întrucât Apple şi Spotify nu oferă astfel de cifre în funcţie de regiune, însă site-ul Digital Music News citează o sursă din industrie care lucrează pentru un mare distribuitor de muzică. Aceasta sugerează că atât Apple Music, cât şi Spotify au în Statele Unite fiecare peste 20 de milioane de abonaţi care plătesc lună de lună, însă serviciul Apple este puţin mai mare.
La începutul anului, viteza de creştere Apple Music era de 5% în fiecare lună, în timp ce Spotify creştea cu doar 2%. Motivul pentru creşterea Apple Music într-un ritm mai accelerat ar putea avea multe motive. Fiind vorba despre un serviciu mai nou, mulţi abia îl descoperă, iar America este piaţa unde Apple are cel mai mare procent de utilizatori în comparaţie cu Android.
De asemenea, faptul că vine pre-instalat pe iPhone-uri poate fi un motiv bun pentru mulţi să renunţe la alte servicii în favoarea lui odată ce cumpără un astfel de telefon. Nu în ultimul rând, compatibilitatea cu noua boxă HomePod şi cu ecosistemul Apple poate încuraja abonarea. Apple Music este însă disponibil şi pe Android, însă nu este clar câţi dintre abonaţi folosesc dispozitive cu software Google.
Informaţiile despre abonaţi includ însă exclusiv plătitorii de abonamente. Apple Music oferă în general trei luni de utilizare gratuită la înscrierea contului, fiind estimate la nivel global între 5 şi 10 milioane de conturi „trial” pe lângă cele 45 de milioane de abonamente. Spotify se laudă însă la nivel global cu peste 70 de milioane de abonaţi şi 160 de milioane de utilizatori în total.