Apple, acuzat de practici anticoncurențiale în Europa pentru taxarea serviciilor de streaming muzical

19.09.2024
Apple, acuzat de practici anticoncurențiale în Europa pentru taxarea serviciilor de streaming muzical
Sursa foto: Spotify

În ultimii ani, Apple s-a aflat în centrul unor controverse legate de practicile sale de afaceri în cadrul App Store.

Acestea au atras atenția autorităților de reglementare și a grupurilor de protecție a consumatorilor din întreaga Europă, culminând cu o acțiune în justiție de amploare.

Acțiune colectivă

Euroconsumers, una dintre cele mai influente organizații de protecție a consumatorilor din UE, a inițiat o acțiune colectivă împotriva Apple în patru țări: Spania, Belgia, Italia și Portugalia.

Conform plângerii depuse, compania percepe o taxă de 30% pentru toate serviciile oferite prin App Store.

În loc să suporte aceste costuri, platformele de streaming muzical, precum YouTube Music și Spotify, le transferă asupra consumatorilor, crescând astfel prețurile pentru utilizatorii de iOS.

Impactul asupra consumatorilor

Euroconsumers susține că fiecare utilizator iOS a fost nevoit să plătească, în medie, cu până la 3 euro în plus pe lună pentru abonamentele la Spotify, doar pentru a acoperi costurile suplimentare impuse de Apple.

Organizația estimează că au fost obținute profituri necuvenite de aproximativ 259 de milioane de euro în Europa, prin suprataxarea consumatorilor pentru serviciile de streaming muzical non-Apple.

Avantaj competitiv pentru Apple Music

Propriul serviciu de streaming al companiei nu este supus acestei taxe de 30%. Cu alte cuvinte, se creează, astfel, un avantaj competitiv neloial.

Mai mult decât atât, Apple a blocat posibilitatea altor servicii de streaming muzical de a informa utilizatorii despre opțiunile de abonament mai ieftine disponibile direct pe site-urile lor web, o practică nu doar incorectă, ci și ilegală.

Decizia Comisiei Europene

În martie 2024, Comisia Europeană a amendat Apple cu suma record de 1,8 miliarde de euro pentru abuz de poziție dominantă pe piață. Această decizie a fost susținută și de eforturile organizațiilor de protecție a consumatorilor.

Organizația estimează că sunt afectați peste 500.000 de consumatori în cele patru țări menționate anterior.

Obiectivul procesului colectiv este de a recupera sumele pentru fiecare dintre acești utilizatori de iPhone și iPad.

Euroconsumers îndeamnă la acțiune

Organizația îndeamnă toți utilizatorii afectați să se alăture demersului legal pentru a obține o compensație echitabilă și pentru a trage la răspundere Apple pentru abuzul său de putere.

Prin această acțiune, ei trimit un mesaj clar tuturor jucătorilor de pe piață: competiția corectă este esențială pentru a asigura consumatorilor accesul la servicii de calitate la prețuri corecte.

Sursa: Euroconsumers

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Ioana Ioniță
Ioana Ioniță
Ioana a început să scrie de când a descoperit creionul și stiloul. La început poezii pe hârtie, apoi articole pe diverse teme la calculator. Când nu meșterește texte din lumea gagdet-urilor, se plimbă în parc, fotografiază ce o farmecă și mângâie toate pisicile apărute în cale. citește mai mult