Spotify este în atenţia tuturor în ultima vreme. În România pentru că abia s-a lansat de o lună şi jumătate, iar la nivel mondial pentru că de curând compania a fost listată la bursă. În tot acest timp, concurenţii de pe piaţa de servicii de streaming pentru muzică nu stau pe loc, Deezer anunţând modificarea funcţionalităţii Flow, care promite capabilităţi similare cu Spotify, însă cu o „aromă” puţin diferită.
Cei care folosesc Spotify laudă întotdeauna playlist-urile generate automat de către algoritmii serviciului, care oferă sugestii muzicale în funcţie de genuri, în fiecare zi fiind realizat câte o listă pentru fiecare tip de muzică în parte. Noua funcţionalitate Flow îmbunătăţită din Deezer va încuraja astfel descoperirea de muzică nouă care să se potrivească cu preferinţele utilizatorilor. Astfel, poţi alege din noul tab Flow genuri sau trupe preferate, acesta generând automat un soi de post radio personalizat.
Pe lângă aceste posturi bazate pe genuri, Deezer Flow va aduce în faţa utilizatorilor şi tot felul de recomandări, de la albume la artişti şi până la genuri noi care ar putea fi de interes, cât şi noi lansări de la artişti relevanţi. În timp ce playlist-urile „Inspired by” vor fi generate zilnic, cele de tip „Discover” vor fi generate săptămânal, asemeni listelor automate Daily Mixes şi Discover Weekly de pe Spotify.
Această strategie nu este tocmai nouă. Companiile de tehnologie sunt de multe ori nevoite să „copieze” anumite funcţii ale concurenţei pentru a rămâne relevante pe o piaţă atât de competitivă. Având în vedere că Spotify, Apple Music şi Google Play Music aveau deja astfel de playlist-uri personalizate pentru fiecare utilizator în funcţie de preferinţe, era doar o chestuine de timp până când şi Deezer avea să implementeze ceva similar.
Interfaţa aplicaţiei Deezer pare însă să abordeze un design atractiv, bazat pe card-uri, în timp ce funcţia Flow a primit propriul său buton în partea de jos a meniului. Dacă încă aveţi un abonament la Deezer şi vă pregăteaţi să treceţi la Spotify, probabil că acum aveţi mai puţine motive să faceţi asta. Desigur, răspunsul Spotify la această schimbare va veni cu siguranţă în viitorul apropiat, întrucât există deja de mai multe săptămâni zvonuri despre îmbunătăţirea serviciului pentru utilizatorii de conturi „free”.