Serviciul de streaming Disney+ a lansat oficial primele sale abonamente cu reclame, conform planului dezvăluit pe la jumătatea acestui an. Acest abonament, mai ieftin, vine momentan în SUA și va fi extins mai târziu și în alte regiuni. Prețul este mai mic decât cel al abonamentului standard, diferența fiind faptul că înaintea filmelor sau în timpul lor, experiența ar putea fi întreruptă de reclame, la fel ca la televizor. Disney speră să atragă astfel mai mulți abonați, oferind un prag mai ieftin de intrare în „universul” Disney+.
Astfel, abonamentul unic care era disponibil anterior, se transformă în „Premium”, care include atât vizionarea fără reclame, cât și posibilitatea de a descărca local pe dispozitive filme și seriale, pentru a fi redate offline. Nou în ofertă este acum așa-numitul abonament „Basic”, care costă 7,99 dolari americani, cu trei dolari mai puțin decât cel considerat acum scump. Descrierea spune că oferă acces la aceleași filme și seriale din categoriile Disney, Pixar, Marvel, Star Wars și National Geographic. De altfel, ai acces la redare la aceeași calitate, deci la rezoluție până la 4K și chiar formate avansate precum HDR.
„Lansarea de astăzi marchează un moment important pentru Disney+ și pune înaintea clientului posibilitatea de a alege. Cu oferta de servicii susținute de reclame, putem oferi o mai mare flexibilitate consumatorilor pentru a se bucura de conținutul cuprinzător și poveștile incredibile de la The Walt Disney Company.”, a declarat Michael Paull, președintele diviziei Disney Direct to Consumer.
Desigur, Disney+ nu este singurul serviciu de streaming care apelează la această strategie. Spotify este unul dintre cele mai vechi servicii cu reclame, însă acolo, serviciul este gratuit. HBO Max și Netflix, concurenți direcți Disney+, oferă deja servicii cu reclame în SUA și alte regiuni. Momentan, niciunul dintre aceste servicii nu oferă astfel de opțiuni în România.
sursa: TechCrunch