Camp Nou, stadionul echipei de fotbal FC Barcelona, are de acum un nou nume. Spotify, serviciul de streaming de muzică și podcast-uri, este noul sponsor oficial al echipei, iar pe baza contractului de sponsorizare, stadionul va purta și numele său pentru următorii patru ani. Astfel, atunci când suporterii echipei Barcelona vor merge să vadă meciuri pe Camp Nou, vor vedea la intrare noul nume: Spotify Camp Nou, cu tot cu logo-ul serviciului de muzică.
Contractul de sponsorizare se ridică la valoarea de 310 milioane de dolari și asigură companiei Spotify acces la numele, adresele de e-mail și alte informații personale ale „membrilor” înscriși în clubul oficial FC Barcelona. Contractul a fi putut fi mai profitabil pentru clubul sportiv dacă avea mai mulți membri înscriși. Dintre cei 350 de milioane de fani pe care îi are, doar 1% sunt înscriși în clubul oficial, conform publicației barcauniversal.
Pe lângă redenumirea stadionului și accesul la baza de date, Spotify își va putea afișa logo-ul și pe echipamentele oficiale ale echipei FC Barcelona pentru următoarele patru sezoane, începând cu sezonul 2022-2023. Această înțelegere acoperă atât echipa de fotbal masculin, cât și cea de fotbal feminin.
Odată cu modificarea numelui stadionului, Spotify va încerca să integreze cât mai multe elemente din zona muzicală în experiența din timpul meciurilor, încercând să îmbine sportul și muzica și să promoveze mai bine munca artiștilor și jucătorilor:
„Spotify lucrează cu Barca pentru a avea acces la sistemele de pe stadion pentru a integra elemente care pot amplifica descoperirea de noi artiști. De exemplu, folosind display-urile digitale dinamice, putem prezenta artiști relevanți pentru Barca și pentru publicul global de la televizor. În timp ce în Europa vei putea vedea informații despre un artist anume pe acele panouri, cei care privesc din India ar putea vedea informații relevante pentru publicul local.”, a declarat Alex Norstrom, șeful diviziei freemium din cadrul Spotify.
sursa: The Verge