Industria filmelor este una dintre cele mai afectate de situația actuală mondială, cauzată de pandemia COVID-19. Majoritatea lansărilor cinematografice importante din 2020 au fost mutate în toamnă sau chiar anul viitor, în timp ce anumite companii au ales să lanseze digital noi filme. Se pare însă că cinematografele nu sunt foarte mulțumite de această soluție, compania AMC anunțând că nu va mai rula filme produse de Universal, după succesul digital raportat pentru lansarea filmului de animație Trolls World Tour.
CEO-ul NBCUniversal, Jeff Shell, a anunțat de curând că lansarea în format exclusiv digital a filmului Trolls World Tour s-a dovedit a fi un adevărat succes. Acesta a înregistrat încasări de 100 de milioane de dolari în vânzări digitale, reușind să vândă peste 5 milioane de copii. Tot Jeff Shell a spus că atunci când cinematografele vor fi deschise din nou către public, compania plănuiește să lanseze filmele simultan atât pe marile ecrane, cât și în format digital, pentru acasă.
Această veste este foarte bună în special pentru cei care preferă să vadă filmele acasă oricum, cât și pentru cei care doresc să facă economii, întrucât o ieșire cu familia la film ar putea costa mai mult decât vizionarea unui film acasă. Motivul este pentru că nu este necesară decât cumpărarea unei singure copii, nu câte un bilet pentru fiecare membru al familiei. Să nu mai vorbim despre costurile cu adaos de mii de procente pentru sucuri, dulciuri și popcorn.
În consecință, AMC, cel mai mare lanț de cinematografe din SUA, care are săli de cinema în toată lumea, inclusiv în Europa și Orientul Mijlociu, a anunțat că nu va mai accepta filmele Universal în sălile sale.
„Este dezamăgitor pentru noi, dar comentariile lui Jeff referitoare la acțiunile și intențiile unilaterale ale companiei Universal nu ne lasă alte opțiuni pe masă. Astfel, începând de acum, AMC nu va mai difuza filme Universal în sălile noastre de cinema din SUA, Europa și Orientul Mijlociu”, a declarat Adam Aron, chair-CEO-ul AMC Theatres. Acesta a spus că aceste comentarii din partea CEO-ului Universal sunt „inacceptabile”.
„Această politică afectează toate filmele Universal, intră în efect începând de astăzi și va fi valabilă atunci când vor fi deschise din nou cinematografele și nu este doar o amenințare. Incidențial, această politică nu este valabilă doar pentru Universal și nu este adoptată la supărare, ci se aplică oricăror studiouri de filme care abandonează unilateral practicile de lansare normale, fără negocieri cu bună credință între noi, așa ca distribuitorul și noi ca prezentator să putem beneficia împreună și ca nimeni să nu fie afectat de astfel de schimbări”, a continuat Adam Aron.
Astfel, cei care plănuiau să vadă unul dintre filmele noi de la Universal la cinema, s-ar putea să nu poată face asta, în cazul în care în proximitatea lor există doar săli operate de AMC. Printre licențele importante ale Universal se numără franciza Fast & Furious (F9, următorul film fiind inițial programat pentru lansare în luna mai).
În timp ce și alte studiouri precum Warner Media și Disney au ales să mute lansările din cinematografe pentru anumite filme în format digital, doar Universal și-a exprimat dorința ca în viitor să își schimbe fundamental modul de lansare al filmelor.
(via The Verge)