HBO Max, serviciul de streaming lansat chiar anul trecut în România, care a înlocuit HBO Go pe piața noastră, se redenumește… din nou. Compania Warner Bros. Discovery a anunțat că începând de pe 23 mai, serviciul va fi cunoscut doar sub numele de „Max”, iar această schimbare va aduce de la sine o serie de schimbări importante, atât la nivelul ofertei de conținut, cât și la nivelul ofertei de abonamente. Aceste schimbări nu vor afecta însă România până în 2024, iar prețuri sau planuri de schimbare vor fi anunțate pentru regiunea noastră în perioada tranziției.
Noul serviciu de streaming Max va combina ofertele celor două servicii de streaming HBO Max și Discovery+ din prezent. Astfel, pe lângă filmele de la cinema Warner Bros. care sunt lansate rapid pe acest serviciu, serialele licențiate și producțiile originale, serviciul va integra și toată oferta de documentare Discovery. Această strategie pare similară cu cea pe care a adoptat-o și Disney+, care include și conținutul de la National Geographic.
Max devine astfel „casa” producțiilor HBO Originals, filmelor Warner Bros., Max Originals, Wizarding World of Harry Potter și documentarelor sau emisiunilor HGTV, Food Network, Discovery Channel, TLC, ID și multe altele.
Noile abonamente par însă că sunt un soi de „downgrade” față de ceea ce oferă în prezent HBO Max. Vorbim despre cele două abonamente deja existente, Max Ad-Lite, cu reclame, la 9,99 dolari, care permite doi utilizatori simultan, rezoluție 1080p și nu permite download-uri locale. Max Ad Free de 15,99 dolari oferă aceleași capabilități, dar și 30 de download-uri, plus eliminarea reclamelor. În cele din urmă, Max Ultimate Ad Free, la 19,99 dolari adaugă posibilitatea de a folosi aplicația pentru 4 utilizatori și rezoluție 4K, cu 100 de download-uri și sunet Dolby Atmos.
Practic, cei care plătesc acum abonamentul Max obișnuit, care integrează 4K, HDR și Dolby Atmos, vor trebui să plătească mai mult pentru noul Max pentru a păstra accesul la funcțiile pe care le aveau deja. Avantajul este conținutul în plus de pe Discovery+, dar pare că Warner bagă acest conținut „pe gât” abonaților HBO Max din prezent. De altfel, serviciul Discovery+ va rămâne în continuare disponibil și separat.
Odată cu noul serviciu, au fost anunțate și două noi seriale. Un nou serial în universul Game of Thrones, numit A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight (cam lung titlu, să fiu sincer), și un nou serial Harry Potter care va rula timp de 10 ani, deci probabil că va avea 10 sezoane. Serialul va adapta din nou povestea cărților din seria Harry Potter, cu alți actori față de cele 8 filme deja lansate. HBO promite autenticitate față de cărțile originale.
Motivația pentru schimbarea de nume este faptul că HBO este asociat cu producții pentru adulți, iar Max va integra și mult conținut dedicat copiilor:
„Vrem ca Max să fie un loc primitor pentru toți și să fie ușor de recunoscut, inclusiv de un segment cheie de clienți: copiii și familiile. Cu toții iubim HBO. Și este un brand care a fost construit de-a lungul a cinci decenii pentru a fi un loc avangardist în entertainment-ul pentru adulți. Acesta nu este însă un loc unde părinții îți doresc să își lase copiii.”, a declarat JB Perrette, Președinte și CEO al Warner Bros. Discovery.
sursa: The Verge