Netflix concediază încă 300 de angajați după ce prețul acțiunilor a scăzut cu 70% în 2022

24.06.2022
Netflix concediază încă 300 de angajați după ce prețul acțiunilor a scăzut cu 70% în 2022
Foto: Profimedia Images

Compania Netflix continuă pe trendul descendent în 2022. După o scădere a valorii acțiunilor cu 70% față de valoarea lor de la începutul anului, Netflix a anunțat un nou val de concedieri. În urmă cu doar câteva luni, compania a concediat 150 de angajați, iar acum trimite acasă încă 300 de angajați, majoritatea din SUA, din diverse departamente. Compania pare că se pregătește pentru adopția unor noi strategii de afaceri, în urma concurenței acerbe din partea altor servicii de streaming.

Compania Netflix este în scădere atât la bursă, cât și la numărul de abonați

Conform Variety, după 150 de angajați concediați în luna mai, încă 300 de angajați au fost concediați acum, spre finalul lunii iunie. Se pare că mai multe valuri de disponibilizări vor avea loc pe parcursul anului 2022, pentru a limita pierderile cauzate de scăderea masivă a prețului acțiunilor la bursă. Compania are aproximativ 11.000 de angajați la nivel global.

„Astăzi, cu tristețe am concediat aproximativ 300 de angajați. În timp ce continuăm să investim semnificativ în afaceri, am făcut aceste ajustări pentru a ne asigura că creșterile costurilor operaționale sunt în raport cu încetinirea creșterii încasărilor. Suntem recunoscători pentru tot ceea ce au făcut pentru Netflix și lucrăm din greu să le oferim suportul necesar în această tranziție dificilă”, au declarat reprezentanții Netflix pentru Variety.

Pentru prima dată la începutul acestui an, Netflix a înregistrat o scădere în numărul de abonați, cu 200.000 mai puțin decât la raportul anterior și sunt așteptate scăderi cu încă 2 milioane de abonați în trimestrul al doilea. Totuși, compania promite acționarilor margini de profit de 20%, iar investițiile în conținut continuă, cu 17 miliarde de dolari rezervate pentru anul 2022 pentru producția de filme și seriale. Această sumă este similară cu cea investită în 2021.

Netflix a vorbit anterior despre planuri pentru un abonament mai ieftin, care să includă reclame pentru a subvenționa o parte din costuri. Acest abonament ar trebui să fie soluția care să atragă mai mulți clienți către serviciile sale de streaming, care se confruntă la nivel global cu concurență din ce în ce mai mare. Disney+ și HBO Max s-au extins de curând în mai multe țări din lume, iar SkyShowtime este pe cale să se lanseze în Europa. Toate aceste servicii vin cu propriile lor producții originale cu bugete mari de producție.

sursa: Variety

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult