Luând exemplul Disney și al altor platforme de streaming video mai puțin „pretențioase”, administratorii Netflix au convenit asupra introducerii abonamentelor sponsorizate, parțial plătite prin inserarea de reclame în anumite momente ale experienței de vizionare.
Potrivit administratorilor Netflix, noua opțiune doar adaugă la abonamentele existente, oferind o soluție în plus pentru doritorii care nu pot suporta costul versiunii premium a serviciului.
Totuși, Netflix nu dezvăluie exact cât va reduce din tariful final noua variantă de abonament. Singurul aspect pe care îl cunoaștem cu certitudine este că planul de abonament sponsorizat prin reclame vine în contradicție directă cu poziționarea de brand, administratorii companiei dorind mai degrabă să păstreze Netflix ca și brand de conținut exclusiv premium, fără compromisurile altor servicii de conținut.
Din nefericire, realitatea înrăutățirilor condițiilor economiei globale a lovit dur și în business-ul Netflix, compania raportând prima pierdere de abonați în mai bine de un deceniu, continuând prin concedierea a sute de angajați la începutul acestui an.
Potrivit datelor oficiale, Netflix a pierdut 200.000 de abonați între lunile ianuarie și martie, în comparație cu cele 2,5 milioane de analiști pe care se așteptau ca firma să adauge în perioada respectivă. De asemenea, Netflix se așteaptă acum să piardă încă două milioane de abonați între aprilie și iunie 2022, sfidând așteptările analiștilor care preziceau pentru perioada respectivă continuarea trendului ascendent.
Netflix a declarat că a selectat Microsoft pentru platforma sa globală de publicitate, compania urmând să fie partener de vânzări responsabil cu facilitarea noului „plan de abonament cu preț mai mic”, administrând reclamele servite pe platforma de streaming video.
Pregătind tranziția către o „valorificare” mult mai strictă a clienților existenți, compania a dezvăluit recent și că plănuiește să taxeze utilizatorii care sunt detectați că folosesc conturile altor abonați. Modul în care aceste conturi vor fi detectate nu este însă clar, însă compania spune că poate vedea atunci când utilizatorii unui singur cont nu îl folosesc în aceeași locuință. Acest lucru ar putea fi făcut pe baza IP-ului, însă nu este tocmai evident cum sunt gestionate dispozitivele mobile, precum smartphone-urile care folosesc conexiuni de date 4G și 5G.
Celor care sunt identificați folosind același nume de utilizator pe mai multe dispozitive le va fi cerută asocierea identității Netflix cu o adresă de e-mail proprie, pe care să o adauge la contul principal. Ulterior, fiecare utilizator care este adăugat la un cont principal va trebui să contribuie la costul abonamentului pentru a putea continua să își acceseze astfel profilul personal. De asemenea, vor fi oferite posibilități de migrare a profilurilor atașate de anumite conturi către un cont personal, pe care utilizatorii îl vor plăti însă la preț întreg, cu sau fără deducerea acordată prin acceptarea afișării de reclame.