Serviciul de streaming video Netflix este disponibil în România încă de la începutul anului trecut, însă compania a anunţat astăzi o relansare, care să vină în întâmpinarea celor care îşi doresc conţinut în limba română. Aplicaţiile Netflix de pe toate platformele, cât şi site-ul oficial sunt acum disponibile în limba română, alături de mai mult conţinut subtitrat şi mai multe show-uri dublate. Oferta de filme şi seriale este de asemenea mai bogată acum.
Încă din ianuarie 2016, majoritatea utilizatorilor de Netflix din România s-au plâns de lipsa opţiunilor în limba română. Începând de astăzi, interfaţa serviciului şi 80% dintre filmele şi serialele disponibile pe teritoriul ţării au text în limba română. Pentru a seta limba română este necesară vizitarea site-ului Netflix.com şi alegerea limbii din setările profilului. Cei care preferă interfaţa în limba engleză (sau orice altă limbă) o pot alege din acelaşi meniu.
România pare să fie o piaţă cu potenţial ridicat pentru Netflix, decizia de a localiza mai mult conţinut fiind un răspuns la succesul pe care platforma îl are aici. Desigur, noile opţiuni disponibile vor ajuta mai mulţi utilizatori, care nu sunt cunoscători de limba engleză, să folosească serviciul mai uşor. Majoritatea serialelor şi filmelor care vor fi lansate în viitor pe Netflix vor beneficia de opţiuni de subtitrare în limba română, iar anumite seriale şi filme vor fi chiar dublate, însă oficialii Netflix susţin că se vor concentra în special pe conţinutul dedicat copiilor în această direcţie.
Pentru viitor, Netflix doreşte să îmbogăţească oferta de filme şi seriale, în special pe cele din seria „Originals”, dezvoltată intern de companie, şi ia în considerare colaborarea cu talente locale pentru realizarea de conţinut 100% românesc. Nu în ultimul rând, în urma plângerilor clienţilor, Netflix încearcă să ofere mai multe opţiuni de plată în România, pe lângă plata standard prin intermediul cardului de credit. Compania vede un potenţial în parteneriatul cu operatorii telecom, oferind posibilitatea de a plăti abonamentul direct pe factura de internet sau telefonie, cât şi posibilitatea lansării de carduri valorice pre-pay, care să fie disponibile în magazinele fizice sau online.