Netflix a renunțat, recent, la cea mai ieftină opțiune de abonament fără reclame. În prezent, această măsură a fost implementată doar în Canada și Marea Britanie. Statele Unite ar putea să urmeze. Utilizatorii din aceste țări nu mai au acces la abonamentul Basic (cunoscut în România ca abonamentul Minim). Ei vor fi nevoiți să opteze pentru planuri mai scumpe pentru a-și păstra accesul la conținutul de pe platformă.
Decizia Netflix are un impact semnificativ asupra opțiunilor de abonament disponibile. În locul planului Basic, utilizatorii trebuie să aleagă între abonamentul cu reclame și cel Standard. Dacă primul vine cu multe limitări, cel de-al doilea este considerabil mai scump.
În regiunile unde abonamentul Basic este încă disponibil, Netflix l-a făcut greu de găsit. Abonamentele Standard și Premium sunt evidențiate proeminent pe site. Ca să găsească abonamentele mai ieftine, utilizatorii Netflix trebuie să „sape” în secțiunea „Want more options”. Aceasta se regăsește în partea de jos a paginii.
Pasionații de filme și seriale din România nu au de ce să se teamă. Încă. Schimbarea nu a fost implementată în țara noastră: Netflix continuă să ofere abonamentul Minim la prețul de 4.99 euro. Rămâne de văzut dacă această opțiune va fi eliminată sau înlocuită cu un plan bazat pe reclame. Dacă Netflix va extinde această măsură și în România, utilizatorii vor trebui să aleagă: ori planuri mai scumpe, ori planuri cu reclame.
Această schimbare reflectă strategia Netflix de a-și crește veniturile prin încurajarea utilizatorilor să opteze pentru abonamente mai profitabile. Pentru cei care vor să evite reclamele și să aibă acces la toate funcțiile oferite de Netflix, opțiunile devin limitate și costisitoare. Într-o perioadă în care competiția în domeniul serviciilor de streaming este acerbă, aceste decizii ar putea influența preferințele și fidelitatea utilizatorilor.
Sursa: The Verge