Netflix a anunțat că unul dintre cei care ocupă postul de CEO în cadrul companiei, Reed Hastings, va părăsi postul de CEO, fiind înlocuit de către Greg Peters, fostul COO. Ted Sarandos, celălalt co-CEO al companiei, rămâne pe postul său și va împărți atribuțiile acestui rol cu Peters, de acum înainte. Hastings, a fost unul dintre fondatorii Netflix în 1997 alături de Marc Randolph și a condus compania de la origini, de pe vremea când era un serviciu de închiriere DVD și până în prezent.
Sarandos a devenit co-CEO în 2020, dar și-a păstrat și postul de șef al conținutului. În timp ce Hastings părăsește postul de CEO, el va rămâne în continuare cu Netflix ca președinte executiv. Tranziția, care include și numirea lui Beja Bajaria ca șef al conținutului și a lui Scott Stuber ca președinte al filmelor Netflix, a fost planificată de ceva timp, Hastings predând treptat sarcini lui Peters și Sarandos în ultimele luni.
Pe lângă această veste, compania anunță că veniturile Netflix au înregistrat o creștere semnificativă a numărului de abonați din trimestrul anterior. Serviciul a avut 230,75 de abonați la sfârșitul anului 2022, cu 7,7 milioane mai mult decât la sfârșitul trimestrului anterior, și cu aproape nouă milioane mai mult decât la sfârșitul anului trecut.
Netflix atribuie creșterea în mare parte popularității conținutului său din acest trimestru, inclusiv serialului”Wednesday”, care a devenit al treilea cel mai popular serial lansat de Netflix vreodată și „Glass Onion”, al patrulea cel mai popular film original al platformei.
Compania raportează 32 de miliarde de dolari în venituri pentru anul fiscal 2022 și 7,85 miliarde de dolari pentru trimestrul al patrulea – cu 2% mai mult față de același trimestru din anul anterior. Netflix previzionează încasări de 8,17 miliarde de dolari pentru trimestrul următor.
Această schimbare majoră de conducere marchează o nouă etapă pentru Netflix, care continuă să se extindă și să se diversifice în industria divertismentului. Recent, compania a început să investească serios și în zona de gaming, oferind în abonamentul deja existent o selecție din ce în ce mai mare de jocuri pe mobil, cât și experiențe interactive sub formă de show-uri pe platformă. Având în vedere că deja Netflix a colaborat cu mai multe studiouri de jocuri pentru adaptarea licențelor lor în filme și seriale originale și că deja lucrează la altele noi, acest domeniu va reprezenta un vector din ce în ce mai important de creștere în viitor pentru companie.
Recent, Netflix a lansat și un abonament mai ieftin, cu reclame, care pare că nu se bucură de succesul pe care îl aștepta, iar foarte curând se pare că sunt așteptate noi măsuri pentru a opri conturile la comun între mai mulți utilizatori care nu locuiesc în aceeași gospodărie.
sursa: Android Central