Serviciul de streaming de muzică Spotify încearcă de mai mulți ani să își diversifice portofoliul de servicii oferite. Podcast-urile s-au dovedit a fi o categorie nouă de conținut unde compania suedeză a reușit să câștige rapid teren, iar acum Spotify încearcă să creeze noi surse de venituri, prin vânzarea de bilete pentru concerte. Compania a început de ieri un test în SUA, oferind abonaților atât în aplicație, cât și pe site-ul oficial, posibilitatea de a cumpăra bilete la concertele artiștilor lor preferați.
Primul test are loc în SUA, cu o selecție limitată de artiști care își pun biletele la „pre-sale” pe Spotify. Este vorba despre Annie DiRusso, Tokimonsta, Osees, Dirty Honey, Limback, Crows și Four Years Strong, artiști cu notorietate mai mică. Interesant este însă faptul că Spotify nu încearcă să creeze un parteneriat cu o companie care deja vinde astfel de bilete, ci vinde aceste bilete direct, iar sursa lor este chiar alocarea de pre-sale din portofoliile artiștilor.
Totuși, compania nu pare să fie hotărâtă să meargă în această direcție pe termen lung. Spotify spune că este vorba doar despre un test, cel puțin momentan:
„La Spotify, testăm tot timpul noi produse și idei pentru a îmbunătăți experiența de utilizare. Unele dintre acestea ajung să creeze o cale către o experiența de utilizare generală, iar altele servesc doar ca lecții pe care le învățăm. Tickets.spotify.com este doar noul nostru test. Nu avem în prezent alte noutăți despre planuri de viitor.”, au declarat reprezentanții Spotify pentru Music Ally.
Având în vedere că Spotify știe foarte bine preferințele utilizatorilor, dar și alte date personale, algoritmul său le-ar putea recomanda bilete pentru concerte ale artiștilor preferați care au loc în zona lor. Momentan, aceste funcții nu sunt disponibile, dar ar putea fi integrate în viitor, dacă testul de față se dovedește a fi unul de succes.
sursa: Music Ally