În general, în SUA, după Thanksgiving Day – Ziua Recunoștinței, americanii au obiceiul să meargă la cinema. Filme cu succes la public precum „Frozen”, „Coco” și „Knives Out” au generat, în anii trecuți, foarte multe milioane de dolari din vânzarea biletelor în weekend-ul de după sărbătoare, stabilind recorduri în box office. Spre deosebire de anii trecuți, în 2020 studiourile și cinematografele au cam stat pe bară.
Printre extrem de puținele filme lansate anul acesta în cinematografe, „The Croods: A New Age” sau „The Croods 2” cum mai este denumit, a depășit orice așteptare, mai ales în această perioadă de pandemie.
Filmul animat este o continuare a celui din 2013 („The Croods”) și a fost lansat în cinematografe pe 25 noiembrie. În ziua de Crăciun va fi lansat și online, pentru cei care nu doresc să facă deplasarea la cinema în vremurile acestea.
Citește și: George Clooney vorbește despre lansarea filmului său SF, „The Midnight Sky”, prin prisma eșecului „Tenet”
Animația, marca Universal și DreamWorks, a generat, în SUA, 9,71 milioane de dolari doar în timpul weekend-ului de debut și un total de 14.22 milioane de dolari din ziua lansării și până acum. Aceste cifre sunt considerate un real succes, într-o perioadă în care oamenii sunt reticenți la a merge în cinema. Dar, deși un succes în pandemie, cu greu atinge așteptările inițiale ale celor de la Universal.
„Această situație este departe de una tipică lansării unui film de Ziua Recunoștinței, dar succesul și eșecul sunt relative în această perioadă”, a precizat Shawn Robbins, analistul șef al Box Office Pro. Majoritatea sălilor de cinema sunt închise, iar faptul că jucători importanți, precum cei din New York și Los Angeles, sunt închiși, „The Croods 2” a putut fi văzut în doar 2.211 săli.
Dar, chiar și cu aceste limitări, filmul tot este succes. Posibil chiar să eclipseze „Tenet” la încasări.
Succesul acestor două filme, „The Croods 2” și „Tenet”, ne dă de înțeles că oamenii tot au nevoie de experiența oferită de sălile de cinema și aleg să meargă acolo unde pot viziona un film în siguranță pentru sănătatea lor. Mai este încă un hop de trecut și în această iarnă, totuși.
Peste hotare, animația a acumulat, din șapte piețe internaționale, suma de 20,8 milioane de dolari. Numai în China, vânzările pe weekend au fost de 19,2 milioane de dolari.
Citește și: Filme pe Netflix: 5 producții cu încasări foarte mari disponibile acum pe platformă
Comparativ cu rivalii lor, cei de la Universal au fost activi în lansarea de filme pe pandemie. Acest lucru a fost posibil deoarece au semnat contracte cu AMC Theatres și Cinemark, două dintre cele mai mari lanțuri cinematografice din lume. De obicei, filmele rulează exclusiv în sălile de cinema timp de 75 – 90 de zile și apoi se mută în online, spre serviciile de streaming. Dar înțelegerea dintre Universal și AMC permite ca noile filme să fie disponibile și PVOD (prescurtarea de la premium video on demand), la numai câteva săptămâni de la lansare. În schimb, se așteaptă ca sălile de cinema să primească un comision din profiturile generate digital.
Animația a fost singurul film care a depășit un milion de dolari vânzări în weekend-ul de după Ziua Recunoștinței. Filmul horror „Freaky”, tot marca Universal, a ieșit pe locul al doilea, cu 770.000 de dolari iar, în total, a generat 7 milioane de dolari în trei săptămâni.
La două luni de la lansare, noul film al lui Robert De Niro, „The War With Grandpa”, se ține bine pe poziții și ocupă locul al treilea, cu 643.936 de dolari, generând un total de 17,2 milioane de dolari.
Citește și: „The Mauritanian” este un film bazat pe o poveste reală din închisoarea din Guantanamo Bay
Filmele „Let Him Go” și „Come Play,” ambele marca Focus Features, sunt pe aproape și ele. Primul, cu Kevin Costner și Diane Lane în distribuție, a vândut bilete în valoare de 453.000 de dolari pe weekend și, în cele patru săptămâni de la lansare, a generat 8,7 milioane de dolari. Cel de-al doilea film, „Come Play”, a vândut de 387.000 în weekend și de 8,7 milioane de dolari în total, în SUA.
Sursa: Reuters